logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۶۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ضایعات محصولات کشاورزی تولیدی بالا است

ضایعات-محصولات-کشاورزی-تولیدی-بالا-است-
امام جمعه زنجان گفت: هنوز میزان پرتی و ضایعات در بحث تولید محصولات کشاورزی بالا است در صورتی که اگر ۱۰ درصد از این ضایعات کمتر شود یقینا اثرگذار در بخش‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان اظهار داشت: با اینکه برداشت گندم در واحد سطح افزایش یافته است، اما طبق اذعان مسئولان سازمان جهاد کشاورزی با حد مطلوب فاصله داریم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: علم روز یک بستری را فراهم می‌کند که باید از آن استفاده کرد و در استان نیز کشاورزی باید همگام از علم روز در بخش تولید بهره‌مند شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هنوز میزان پرتی و ضایعات در بحث تولید محصولات کشاورزی بالا است، خاطر‌نشان کرد: اگر ۱۰ درصد از این ضایعات کمتر شود یقینا اثرگذار در بخش‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان موفقیت‌های خوبی در بخش کشاورزی بدست آمده، یادآور شد: اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: استان زنجان قابلیت و استعداد لازم برای بالا بردن بهره‌وری در بخش کشاورزی را دارد. با این حال مجموعه جهاد کشاورزی استان باید تلاش خود را بیش از این نماید.

وی بیان کرد: اصلاح الگوی کشت چندین سال است که مطرح شده است و باید سنجید که چه اتفاقات خوبی در این راستا انجام گرفته است، اما آنچه که در ظاهر وجود دارد این است که موفقیتی حاصل نشده و باید الگوی کشت مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر