logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۶۹۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

۶۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی در زنجان زیر چتر بیمه می‌روند

۶۰۰-نفر-از-صنعتگران-صنایع-دستی-در-زنجان-زیر-چتر-بیمه-می‌روند-
معاون صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و 130 نفر از هنرمندان صنایع دستی در استان زنجان تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: سال گذشته ۶۰۰ نفر از صنعتگر صنایع دستی جهت بیمه به وزراتخانه معرفی شدند.

میکائیل موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»با بیان اینکه لیستی از متقاضیان به تعداد ۶۰۰ نفر صنعتگر برای بهرمندی از بیمه به وزارتخانه ارسال شد تا اعتباراتی از دولت دریافت کرده تا صنعتگران را تحت پوشش بیمه قرار دهند اظهار کرد: طبق آمار دریافتی از اسفندماه سال گذشته یک هزار و 130 نفر از هنرمندان صنایع دستی در استان زنجان تحت پوشش بیمه قرار دارند و تلاش بر این است تا بقیه هنرمندان نیز از این مزیت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در یک سال تعداد انگشت شماری سهمیه بیمه به واحد صنایع دستی تعلق می‌گرفت به دلیل محدود بودن سهمیه بیمه برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی به اجبار از هنرمندانی که نزدیک سن بازنشستگی بودند جهت دریافت بیمه معرفی می‌شدند گفت: سال جاری تلاش بر این است که همه هنرمندان از این خدمات بهره‌مند شوند.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: بیمه صنعتگران برای دولت بار مالی دارد به همین دلیل سقف بیمه محدود است با محقق شدن بیمه ۶۰۰نفر هنرمند صنایع دستی که سال گذشته به وزارتخانه معرفی شده‌اند‌ در مجموع یک هزار و 730 نفر هنرمند در استان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی در خصوص برنامه‌های سال جاری که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است اظهار داشت: در سال جهش تولید بحث تسهیلات و آموزش صنایع دستی در اولویت است.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش چارق دوزی برای افراد مبتدی و برای مشاغلی که سال گذشته حدودا در چهار رشته برگزار شده بود دوره تکمیلی برگزار خواهد شد. 

وی ابراز کرد: سال گذشته دوره مبتدی منبت کاری، قلم زنی روی مس در سلطانیه، چرم دوزی در ابهر، مسگری در زنجان برگزار شد و در سال جاری دوره‌های تکمیلی این رشته‌ها را برگزار خواهیم کرد.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: مسگرهای استان که با دستگاه کار می‌کنند و در کار سنتی مسگری مانند خم کاری و چکش کاری وارد نیستند برای این دسته از هنرمندان نیز کلاس آموزشی برگزار می‌شود و لازم به توضیح است تمام کلاس‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر