logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۶۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بیانیه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان؛

پایان سرنوشت سیاه اسرائیل به دست سپاه رقم می‌خورد

پایان-سرنوشت-سیاه-اسرائیل-به-دست-سپاه-رقم-می‌خورد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی نظامی که به‌منظور حراست از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن، به‌دستور رسمی امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان طی بیانیه‌ای حمایت خود را از حمله موشکی سپاه پاسداران اعلام و بیانیه‌ای به شرح زیر اعلام کرد:

بیشتر بخوانید

متن بیانیه به شرح زیر است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی نظامی که به‌منظور حراست از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن، به‌دستور رسمی امام خمینی راحل در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ش تأسیس شد.  

سپاه پاسداران در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ش با دستور امام خمینی(ره) در سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت و سپس در سال ۱۳۶۹ش به‌فرمان مقام معظم رهبری دو نیروی دیگر با نام‌های نیروی قدس و سازمان مقاومت بسیج به آن اضافه شده و در مجموع به پنج نیرو گسترش یافت.

سپاه پاسداران علاوه بر فعالیت‌های نظامی، در عرصه‌هایی مانند اطلاعات، سازندگی و عمرانی و عرصه‌های فرهنگی نیز به فعالیت می‌پردازد.  مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی عزل و نصب و قبول استعفای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اختیارات و وظایف رهبری محسوب می‌شود.

فرماندهی کل سپاه پاسداران هم‌اکنون (۱۴۰۰ش) به‌عهده حسین سلامی است. وی در یکم اردیبهشت ۱۳۹۸ش با حکم سید مقام معظم رهبری به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب شد.  

دولت آمریکا در ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ش با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌ویژه سپاه قدس را به‌طور رسمی در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی اعلام کرد. شورای عالی امنیت ملی ایران نیز رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و فرماندهی مرکز آمریکا موسوم به سنتکام یا نیروهای آمریکا در غرب آسیا را «گروه تروریستی» اعلام کرد.  

امام خمینی(ره) نیروهای سپاه پاسداران را سربازان اسلام نامیده و رهبر انقلاب این سازمان را از ارکان و عناصر تفکیک‌ناپذیر انقلاب دانسته است که در صورت نبود آن انقلاب با خطرهای جدی روبرو می‌شود.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر