logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۶۹۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

بانوی فوتبالیست زنجانی که افسانه شد

بانوی-فوتبالیست-زنجانی-که-افسانه-شد
بانوی فوتبالیست زنجانی که سابقه حضور در تیم ملی را دارد امروز که به عنوان خانم گل معرفی شده می‌گوید: علاقه بسیار زیاد من به فوتبال قابل توصیف نیست و با همت و پشتکاری که داشتم توانستم به عنوان خانم گل معرفی شوم.

افسانه چترنور در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه علاقه زیادی به رشته پر تحرک و مهیج فوتبال داشتم و از دوران کودکی این رویا را در سر می‌پروراندم که روزی خانم گل فوتبال شوم اما به دلیل نبود شرایط و امکانات مناسب اولین رشته‌ای که شروع کردم بسکتبال بود گفت: متاسفانه در استان زنجان هیچگونه فوتبال بانوانی در دسته‌های یک و دو و سه و حتی لیگ برتر نیز وجود نداشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سن 12 سالگی به تیم بسکتبال ملحق شدم، اما فکر و رویای فوتبال از ذهن من پاک نمی‌شد و همواره خود را به عنوان یک فوتبالیست تصور می‌کردم.  

فوتبالیست زنجانی با اشاره به اینکه با سن کمی که داشتم دست از امید و تلاش برنداشته و همواره در این مسیر ورزشی می‌جنگیدم تا اینکه با رشته فوتسال آشنا شده و در این رشته شروع به فعالیت کردم، و در نتیجه به ادامه دادن در رشته ورزشی بسکتبال خاتمه دادم. 

وی با بیان اینکه با توجه به استعداد، بلوغ فکری و علاقه‌ دورنی من به این رشته معرفی شده و در بازی‌های تمرینی فوتسال مورد سنجش قرار گرفتم گفت: پس از بازی‌های موفقیت آمیزی که داشتم بنده را برای ادامه فعالیت انتخاب کرده و یک تا دو هفته پشت سر هم تمرینات متوالی برای آمادگی در یک مسابقه استانی در زنجان آغاز شد. 

چترنور ادامه داد: در شرایط سختی که برای یک ورزشکار ایجاد می‌شود علاوه بر همت، باید از خدا بخواهد که به او کمک کند. با توجه به انگیزه و پشتکاری که در من وجود داشت، در مسابقات استانی مقام اول را کسب کرده و برای مسابقات کشوری نیز انتخاب شدم. 

وی با بیان اینکه در مسابقات استانی ناظران و نمایندگان بسیاری برای انتخاب نفرات برتر در تیم ملی حضور داشتند عنوان کرد: در میان نفرات برگزیده من نیز در همان ابتدا انتخاب شده و برای شرکت در رده سنی زیر 14 سال وارد تیم ملی فوتبال شدم. 

فوتبالیست زنجانی با اشاره به اینکه با توجه به سن کمی که داشتم موفق به شرکت در مسابقات کشور سریلانکا نشدم افزود: بار دیگر به تیم ملی زیر 16 سال معرفی شده و از آن لحظه افتخار پوشیدن لباس تیم ملی را داشتم و در تمامی مسابقات نیز شرکت کردم. 

وی تصریح کرد: سال 92 که بازیکن تیم ملی بودم، در لیگ برتر فوتسال که در استان زنجان برگزار می‌شد را بازی کردم و بعد از آن اجازه بازی در این رشته ورزشی را نداشته و باید یک رشته را انتخاب می‌کردم و از آنجایی که عضو تیم ملی فوتبال بودم رشته فوتبال را انتخاب کردم.  

چتر نور با اشاره به اینکه با تیم ملوان قراردادی بسته شد و این تیم بعد از 9 سال برای سومین بار توانست عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کند گفت: تجربه بسیار شیرینی بود که توانستم با لباس ملوان حس خانم گلی را بچشم.  

وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی بانوان فوتبالیست زنجانی این است که هیچ امکاناتی در دسترس این ورزشکاران نیست که بتوانند در این رشته پر تحرک فعالیت کنند، امید است فوتبال بانوان رونق بگیرد چرا که این رشته علاقمندان بسیاری دارد.  

فوتبالیست زنجانی افزود: مشوقان و همراهان همیشگی من پدر و مادرم بودند که دراین مسیر پر از فراز و نشیب یاری‌ام کردند، دو مربی فوتسال بنده الهام عسگری و محدثه محمدی نیز برای موفقیت و سربلندی بنده تلاش زیادی کردند تا در مسابقات تیم ملی حضوری درخشان داشته باشم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر