logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۶۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

۲ سال سربازی در ارتش یک عمر خاطره تمام‌نشدنی

۲-سال-سربازی-در-ارتش-یک-عمر-خاطره-تمام‌نشدنی
دوران ۲ ساله شیرین و بیاد ماندنی و ضروری خدمت سربازی در اوج عنفوان جوانی آقایان بوده که واقعا کارخانه انسان سازی است، آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» دوران سربازی زمانی است که باید از آغوش گرم پدر و مادر مهربان و خانه پر مهر و بیاد ماندنی جدا شد و دوری، فراق، سختی و مشقت را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید

آموزش‌های سنگین و مستمر سربازی همراه با هیجان، استرس بوده و در رزم شبانه باید آموخت که بسیجیان بی سنگر در ۸ سال دفاع مقدس چگونه با رژیم بعث صدام جانانه جنگیدند و تحمل زندان‌های پر از شکنجه و عذاب را در خاطرات ما جاودانه ساختند.

۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است که سربازان بسیاری در این روز باشکوه توانمندی رزمی و دفاعی خود را به نمایش می‌گذارند.

خدمت سربازی دو سال است ولی خاطرات تلخ و شیرین آن به اندازه ۱۰۰ سال قدمت داشته و تمام شدنی نیست.

این دوران طلایی فرصتی است که اراده و نفس انسان را تقویت کرده و باعث موفقیت فرد در عرصه‌های اجتماعی می‌شود.

در این روز افتخار آفرین به سراغ فردی رفتیم که دوران خدمت خود را در پادگان ارتش گذرانده است گفت: خدمت سربازی فرصتی ارزشمند است و در این ایام انسان تجربیات بسیاری را کسب کرده و همین‌طور باعث خودسازی فردی می‌شود.

وی افزود: سربازی دورانی است که باید آن را غنیمت شمرده و از آن لحظات به خوبی استفاده کرد، دوران آموزشی بنده در مرکز عجب‌شیر استان آذربایجان شرقی از واحد‌های آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که از بهترین دوران من در زندگی محسوب می‌شود.

سرباز ارتشی ادامه داد: دوستان بسیار زیادی از سراسر کشور پیدا کرده که از تک تک آن‌ها نیز تجربیات خوبی کسب کرده و با فرهنگ، آداب و رسوم آن‌ها نیز آشنا شدم.

وی ادامه داد: در طول این ۱۲ ماه دوری از خانواده و دوستان برای من بسیار دشوار بود اما کلاس‌ها و آموزش‌های نظامی که برگزار می‌شد این سختی و دوری را از ذهن پاک می‌کرد‌.

حسنی گفت: در این دوران هر انسانی بیشتر دلتنگ دستپخت مادرش می‌شود بنده نیز در آن دوران، سخت دلتنگ مادر و غذا‌های خوشمزه ایشان بودم.

وی عنوان کرد: در خدمت سربازی آموزش باز و بسته کردن چادر‌های صحرایی، کمپینگ و غیره را بطور حرفه‌ای آموزش می‌دادند که بسیار لذتبخش بود، توصیه می‌کنم که جوانان کشورم نیز این دوران سربازی را از نزدیک تجربه کنند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ولی امیری ] [ ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ ]
با این خبرتون به دوره خدمت برگشتم
فرم ارسال نظر