logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۶۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدابنده خبر داد:

تهیه 100درصدی طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار خدابنده

تهیه-100درصدی-طرح-هادی-برای-روستاهای-بالای-۲۰-خانوار-خدابنده
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدابنده از اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: تهیه طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خدابنده انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، علی محسنی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پس از ۸ روز از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ با دوراندیشی و آینده‌نگری حضرت امام خمینی(ره) با صدور فرمان تاریخی توسط ایشان مبنی بر افتتاح حساب شماره ۱۰۰ تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله تهیه و اجرای طرح‌های هادی، پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی (مقاوم سازی واحدهای مسکونی)، تامین مسکن برای محرومین، صدور اسناد مالکیت املاک واقع در داخل محدوده روستا و... کمک شایانی به توسعه پایدار، رفع محرومیت، گسترش عدالت اجتماعی و آبادانی روستاها کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ایجاد محیطی با نشاط برای روستائیان، ضمن ماندگاری در روستا و کمک به تولید، به ایجاد حس مشارکت در فعالیت‌های مختلف به توسعه روستاها کمک می‌کند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه عمرانی روستایی شهرستان خدابنده تعداد ۲۲۴ روستای دارای سکنه و ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه طرح هادی انجام شده و در ادامه برای ۱۱۴ روستا، طرح هادی بازنگری شده یعنی افق ۱۰ ساله آن به پایان رسیده و مجددا نقشه طرح هادی تهیه شده است.

محسنی اشاره کرد: اقدام شاخصی که در حوزه عمران روستایی در سال ۱۴۰۲ از منابع قیر رایگان و سایر منابع اعتبارات سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت، اجرای آسفالت معابر اصلی ۴۸ روستا با مشارکت دهیاران انجام شد، به عبارتی از مجموعه ۶۶۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی شده در سطح روستا‌های استان زنجان، بیش از ۳۲۰ هزار مترمربع فقط در روستاهای شهرستان خدابنده انجام شده است که تقریبا نزدیک ۵۰ درصد را شامل می‌شود.

وی افزود: اقدامات شاخصی که برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده اجرای طرح هادی ۴۰ روستای شهرستان با عملیات اجرایی جدول‌گذاری، سنگفرش، احداث پارک، ساماندهی اطراف چشمه و آسفالت‌ریزی از منابع استانی، ملی، فاقد دهیاری و قیر رایگان است.

محسنی ادامه داد: بازنگری نقشه طرح هادی ۱۴ روستای شهرستان از منابع ملی، استانی و دهیاری، صدور سند مالکیت به تعداد ۱۰۰۰ جلد برای واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت، تسریع در اجرای فاز نازک کاری پروژه ۵۱۹ واحدی مسکن ملی شهر قیدار و تلاش در جهت جذب سهمیه ابلاغی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۳ به تعداد بیش از ۲۶۰۰ واحد نیز محقق شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر