logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۶۷۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

عید فطر آغازگر حرکتی با همت بلند برای اصلاح خود و جامعه باشد

عید-فطر-آغازگر-حرکتی-با-همت-بلند-برای-اصلاح-خود-و-جامعه-باشد-
امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: پس از انجام یک ماه عبادت و معنویت، نباید همه چیز را تمام شده بدانیم بلکه باید به دنبال شناختن عوامل رضایت و خشم الهی در بعد فردی و اجتماعی بود و روز عید فطر آغازگر حرکتی با همت بلند در راستای اصلاح خود و جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه ماه رمضان، میدان مسابقه بندگی خدا بود، گفت: روز عید فطر روز دریافت جوایز مومنین از خداست و جایزه عید فطر رضایت و مغفرت الهی است. 

بیشتر بخوانید

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه فلسفه نماز عید فطر، اجتماع و تجمع مومنین، پرداخت زکات فطره و دعا و نیایش است، گفت: پرداخت زکات فطره از اعمال عبادی و واجب روز عید فطر است و برای سرپرست خانواده ادای آن به نیت خود و نان خورهایش واجب است. 

وی با بیان اینکه پرداخت زکات فطره به نیت اموات هم مستحب است، گفت: امام حسن و حسین علیهم السلام به نیت امیرالمومنین (ع)، امام سجاد (ع) به نیت امام حسین (ع)، امام باقر(ع) به نیت امام سجاد (ع) و امام صادق (ع) به نیت امام باقر (ع) زکات فطره پرداخت می‌کردند. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با تاکید بر تلاش برای حفظ دستاوردهای ماه رمضان و با بیان اینکه هر چند ماه ماه رمضان تمام شد و امروز عید فطر است ولی خدای ماه رمضان خدای همه ماه‌ها و روزهاست، افزود: پس از انجام یک ماه عبادت و معنویت، نباید همه چیز را تمام شده بدانیم بلکه باید به دنبال شناختن عوامل رضایت و خشم الهی در بعد فردی و اجتماعی بود و روز عید فطر آغازگر حرکتی با همت بلند در راستای اصلاح خود و جامعه باشد. 

امام جمعه شهرستان سلطانیه با دورد و صلوات بر ارواح مطهر شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت که دیروز هم در شب عید پنج نفر از امنیت آفرینان انتظامی به شهادت رسیدند، گفت: با همه فداکاری‌های نیروهای انتظامی باید برای مقابله با حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان تدبیر اندیشیده شود. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه تحرکات تروریستی در سیستان آزار دهنده شده و نیازمند اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه جدی‌تری است، تاکید کرد: دشمن بداند این اقدامات و حمایت رژیم صهیونیستی نه تنها اصل مجازات پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی را منتفی نخواهد کرد، بلکه مجازات پشیمان کننده و سیلی را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر