logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۶۷۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا مطرح کرد:

پرونده باز ارائه تسهیلات هوشمندسازی به روی گلخانه‌داران زنجان

پرونده-باز-ارائه-تسهیلات-هوشمندسازی-به-روی-گلخانه‌داران-زنجان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای هوشمندسازی گلخانه‌ها تسهیلات در نظر گرفته شده است و گلخانه‌داران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

روح‌الله حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: استان زنجان مطابق با سیاست‌های جهاد کشاورزی در راستای جهش تولید و بهبود کیفیت تولیدات بخش کشاورزی قدم برداشته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سال گذشته توفیقاتی همانند تکمیل و افتتاح واحد گلخانه‌ای شیشه‌ای هیدج، تکمیل زنجیره‌های طیور، واحد‌های دامداری و صنایع تبدیلی و تکمیلی، در حوزه زراعت و بخش‌های مختلف حاصل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص ارائه تسهیلات به فعالان عرصه کشاورزی نیز یادآور شد: در دو چهارچوب به فعالان این عرصه کمک می‌شود، سال گذشته تلاش این بود تا زمان صدور مجوزها کاهش و فرایند‌ها کوتاه شود. در مرحله دوم نیز سعی این شد تا منابع مالی تسهیلات از محل تبصره ۱۸ مطابق با قانون در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین تسهیلات در حوزه دامی با توجه به نیاز و تامین گوشت و پروتئین در استان پرداخت شد، گفت: همچنین در حوزه گلخانه، صنایع تبدیلی و به همین ترتیب اولویت‌هایی که اعلام شده بود تسهیلات مورد پرداخت قرار گرفت.

حسنی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه تسهیلاتی که در سفر قبلی رئیس جمهور به زنجان مصوب شده اما تخصیص نیافته بود، دوباره تمدید شد یادآوری کرد: پرونده تولیدکنندگان جهت پرداخت تسهیلات به بانک معرفی شده و در حال انجام است و امیدواریم که تا پایان خرداد ماه این تسهیلات جذب شود.

وی در خصوص توجه به احداث گلخانه‌ها و هوشمندسازی آن‌ها نیز گفت: در این راستا ساخت گلخانه‌های هوشمند و همچنین هوشمندسازی گلخانه‌های قدیمی پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای هوشمندسازی گلخانه‌ها تسهیلات در نظر گرفته شده است و از گلخانه‌داران درخواست داریم تا در خصوص هوشمندسازی گلخانه، مصرف بهینه آب، مصرف بهینه برق همت مضاعف داشته باشند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها به افزایش تولید در استان را نیز سبب شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر