logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۶۷۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

لزوم وجوب زکات فطره، دستگیری از نیازمندان است

لزوم-وجوب-زکات-فطره،-دستگیری-از-نیازمندان-است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه از اسرار زکات فطره همانا گذشتن از اموال و دارایی خود در راه خدا که انسان برای رسیدن به لقا الله باید به همنوعان خود مخصوصا افراد نیازمند یاری رساند گفت: لزوم وجوب زکات فطره، دستگیری از نیازمندان است.

حجت‌ الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه یکی از واجبات که در ماه رمضان بیشتر به آن پرداخته می‌شود و پرداختن به آن بر همه مسلمانان از گذشته واجب بوده زکات فطره است اظهار کرد: در روایات مختلف پرداختن فطریه امری واجب شمرده شده است و  پرداختن به امر  انسان را در برابر بلایا بیمه می‌کند.
وی گفت: عبادت و روزه داری به درگاه خداوند مهربان در ماه رمضان،  تلاوت قرآن و شب زنده‌داری و... همه به برکت وجود ماه مبارک رمضان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: روح و جسم انسان با احیای لیالی قدر صفا پیدا می‌کند و تمرینی است برای انسان که در راه خدا بتواند از دارایی و اموال خود بگذرد.

بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: از اسرار زکات فطره همانا گذشتن از اموال و دارایی خود در راه خدا که انسان برای رسیدن به لقا الله باید به همنوعان خود مخصوصا افراد نیازمند یاری رساند.


وی گفت: بعد از اتمام ماه رمضان و روئیت ماه شوال بر هر مسلمانی واجب است که زکات فطره خود را بپردازد یا مقدار در نظر گرفته شده آن را کنار بگذارد و پرداخت زکات فطره صرفا برای همه امری واجب است.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان ابراز کرد: پرداخت زکات فطره برای افرادی روزه دار و افرادی که بنا به هر دلیلی روزه نگرفته‌اند را در بر می‌گیرد و امری واجب است این موضوع برای کودکی که تازه متولد شده نیز صادق است و باید ذکات فطریه کودک پرداخته شود.


حجت‌الاسلام محدر با بیان اینکه پرداخت زکات برای افرادی که نان آور خانواده هستند امری ضروری است و فطریه زن، کودک و حتی نگهبانی و سرایه دار در منزل نیز جزو تکالیف صاحب خاته است که باید پرداخته شود و افرادی که به اصطلاح نان خور صاحبخانه هستند باید فطریه آن توسط صاحبخانه پرداخت شود اظهار کرد: اگر اشخاصی دارای وضعیت مالی خوبی نباشند پرداخت فطریه بر آنان واجب نیست.



وی اضافه کرد: افرادی که نماز عید فطر می‌خوانند قبل از خواندن نماز باید زکات فطریه را پرداخته یا کنار گذارد و تا ظهر زکات فطریه مشخص شده باید به فرد نیازمند برسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: مقدار پولی که برای پرداخت زکات فطریه از طرف اشخاص کنار گذاشته می‌شود نباید مورد استفاده شخصی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام محدر تاکید کرد: مقدار پول مذکور برای پرداخت فطریه در نظر گرفته شود باید فقط در راه خدا به دست نيازمندان رسند اظهار کرد: لزوم وجوب زکات فطره، دستگیری از نیازمندان در جامعه است


حجت‌الاسلام محدر تاکید کرد: قیمت فطریه ماه رمضان که  از سوی دفتر آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است و قیمت گندم برای هر نفر ۶۵ هزار تومان و قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر