logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
تلاش کارآفرین برای توانمندسازی جوانان؛

بانوی کار آفرین ماهنشانی که شعار سال را تحقق بخشید

بانوی-کار-آفرین-ماهنشانی-که-شعار-سال-را-تحقق-بخشید-
بانوی کار‌آفرین ماهنشانی با ایجاد کارگاه تولیدی، زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده و در جهت افزایش تولید با مشارکت مردم اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در چند سال اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی و تولید، مقام معظم رهبری این مسئله را مورد توجه قرار داده و در نامگذاری سال بر موضوع جهش تولید با مشارکت مردم تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

مقام معظم رهبری فرمودند: بر همین اساس در سال جدید نیز تکیه بر مسئله تولید مورد توجه است و انتظار داریم که در موضوع تولید یک جهش روی دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان‌پذیر نیست خاطر نشان کردند: باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شوند.

در این میان بانوی کار‌آفرین ماهنشانی که روستای قلعه‌جوق سیاه‌منصور سکونت دارد با ایجاد کارگاه تولیدی و آموزش در زمینه‌های خیاطی، گلیم‌ بافی و فرش بافی در زمینه تولید با مشارکت مردم در حد یک بانوی کارآفرین نقش بسزایی داشته داده است.

خدیجه رضایی زادگان، بانوی کار‌آفرین ماهنشانی در گفتگو با موج رسا گفت: بیکاری خودم و جوانان اطرافم من را برآن داشت تا در صدد ایجاد کارگاه و اشتغال در حیطه حرفه‌‌هایی که در آن‌ها مهارت دارم بربیایم.

وی ادامه داد: علاوه بر روستای خود در روستای ویزمک نیز در حوزه قالی بافی، زمینه اشتغال چند نفر را فراهم کرده‌ام.

رضایی‌زادگان گفت: من به توسعه و گسترش این کارگاه‌ علاقه فراوانی دارم و در صورت حمایت از طریق ارگان‌های دولتی، کارگاه و تجهیزات مورد نیاز را افزایش خواهم داد تا تعداد افراد زیادی مشغول به کار شوند و هم حرفه‌‌هایی که مد نظر من در منطقه پیشرفت کنند‌ و افزایش یابند.

وی افزود: ما در حال حاضر در زمینه خیاطی، سرویس‌های پارچه‌ای آشپزخانه، لوازم نوزاد و سیسمونی، تولید لحاف و تشک، گلیم بافی، فرش بافی و تولیدات جامدادی و ... تولیدات خود را عرضه می‌کنیم.

بانوی کار‌آفرین ماهنشانی یادآور شد: در ابتدای شروع کار سختی‌های بسیاری پیش‌روی من قرار داشت ولی من با پشتکاری که داشتم توانستم بر آنان غلبه کنم.

وی ادامه داد: من با حمایت اداره میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی این کار را آغاز کردم و بعد از آن نیز مورد حمایت بنیاد علوی و بنیاد برکت واقع شدم.

بانوی کارآفرین ماهنشانی تصریح کرد: ما اکنون در زمینه فروش محصولات تولید شده با مشکل مواجه هستیم و به ناچار تولیدات را به قیمتی کمتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسانیم.

رضایی‌زادگان خاطر نشان کرد: محصولات تولید شده در شهر زنجان و همچنین در خود روستای قلعه‌جوق سیاه‌منصور و یا از طریق فضای مجازی فروخته می‌شود.

وی ابراز کرد: علاوه بر مشکل فروش محصولات، نداشتن بیمه برای خود و افراد زیر مجموعه از مشکلاتی است که پیش‌روی ما قرار دارد.

بانوی کار‌آفرین ماهنشانی اظهار کرد: اما با وجود این مشکلات همین که باعث ایجاد اشتغال برای افرادی شده‌ام و نقشی هر چند جزئی در تولید داشته‌ام موفقیت بزرگی برای من محسوب می‌شود.

رضایی‌زادگان عنوان کرد: من به افرادی که دارای مهارت هستند توصیه می‌کنم با استفاده از مهارت‌های خود کارگاه‌هایی را ایجاد کنند و زمینه اشتغال افراد دوره دیده را ایجاد کنند و نقشی در تولیدات کشور داشته باشند.

افزایش تعداد کارآفرینان و حمایت از این افراد میتواند منجر به افزایش اشتغال خرد خانگی شود و این اقدام گام بزرگی در تحقق شعار سال می‌تواند باشد و امید است مسئولان استانی نسبت به این مهم نگاه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر