logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۶۶۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

رفع تصرف 1156 هکتار از اراضی ملی زنجان

رفع-تصرف-1156-هکتار-از-اراضی-ملی-زنجان
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سال گذشته 288 مورد با یک هزار و ۱۵۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، عباس عباسی تصریح کرد: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت در سال گذشته 288 مورد با 1156 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو و علائم هشدار دهنده و گشت‌زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه یگان حفاظت 122 مورد پیشگیری از تصرف انجام داده است، ادامه داد: طی سال گذشته 115 مورد ماشین‌آلات و ادوات توقیف شد؛ همچنین 723 مورد تنظیم پرونده ماده 55 صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد وصول گزارشات مردمی 498 مورد بوده است، اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت این فرماندهی در سطح استان به این گزارشات در اسرع وقت رسیدگی کرده‌اند.

عباسی اضافه کرد: دوستداران طبیعت می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تصرف اراضی، قطع درخت، حریق جنگل و مرتع، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع و…را به سامانه ۱۵۰۴ اعلام کنند.

وی با بیان اینکه طی 12 ماه سال 1402، 102 مورد اخراج دام انجام شد، اذعان کرد: در سال گذشته 67 مورد حریق گزارش و اطفا شد و 392 هکتار اطفا حریق انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه طی سال گذشته 9 نفر بازداشت شدند، یادآور شد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری 15 مورد کشفیات ماده 48 داشته که 41/46 متر مکعب حجم چوب بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر