logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۶۶۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:

مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند

مدارس-دولتی-وضعیت-مناسبی-ندارند
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند گفت: این اشکال برگرفته از فاصله گرفتن دانش آموزان از مفاهیم آموزشی است و آمار‌ها نشان از چالش بزرگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن زارعی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای استان زنجان  با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت نظام آموزش و پرورش تاثیر سوابق تحصیلی را تاکید کرد و گفت: مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند و این اشکال بر اساس فاصله گرفتن دانش آموزان از مفاهیم آموزشی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ارتقا کیفیت نخستین گام است که واقعیت موجود را به صورت واقعی نشان داده، و در این راستا آموزش و پرورش موظف است آزمون‌ها را به شکل استاندارد برگزار کند و این رخداد در سال ۱۴۰۲ نیز اتفاق افتاد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بیان کرد: پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش سنجش مراکز آموزش عالی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: سال‌ها این اشکال در نظام آموزشی وجود داشت که دانش آموزان در نظام آموزش عمومی مشغول تحصیل بوده و سنجش آن‌ها توسط نهاد دیگری انجام می‌شد.

زارعی با اشاره به اینکه این موضوع باعث شد دانش آموزان دوره‌ دوم متوسطه، از کتاب فاصله می‌گرفتند تصریح کرد: دانش آموزان جذب کلاس‌های کنکور شده و به جای درک مفاهیم آموزشی به دنبال مهارت تست زنی بودند.

وی تاکید کرد: باید از حافظه محوری پرهیز کرده و ارزشیابی بر اساس یادگیری مفاهیم باشد، این رویکرد جدید آموزش و پرورش در برگزاری آزمون‌ها خواهد بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: این کار به نظام آموزشی جهت داده تا توجه معلمان در زمینه تدریس و آموزش مطالب‌ و یادگیری دانش آموز به شکل مفهومی باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر