logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۶۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

صادرات فراوده‌های دامی زنجان به کشورهای حاشیه خلیج فارس

صادرات-فراوده‌های-دامی-زنجان-به-کشورهای-حاشیه-خلیج-فارس-
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به صادرات انواع فرآورده‌های حوزه دام از استان به کشورهای عمارات، آذربایجان، افغانستان، عراق، ارمنستان و عمان صادر شده است، گفت: بیشترین میزان صادرات مختص ماهی خوراکی تازه و به کشور آذربایجان و عمارات بوده است.

محمد‌باقر حاج‌کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه در سال گذشته استان زنجان توانست اقدامات موثری در صادرات انواع فراورده‌های دامی انجام دهد، اظهار داشت: بیشترین میزان صادرات مربوط به ماهی خوراکی تازه، تخم‌مرغ و محصولات لبنی بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: انواع فرآورده‌های حوزه دام از استان زنجان به کشورهای عمارات، آذربایجان، افغانستان، عراق و ارمنستان عمان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۵۸۱ تن ماهی خوراکی تازه به کشور آذربایجان و عمارات صادر شد،‌ گفت: همچنین ۴.۵ تن ماهی زنده نیز به عراق صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات ۱۹۱ تن محصول لبنی به کشور آذربایجان در طول سال گذشته نیز گفت: ۵۱ تن پودر گوشت نیز به کشور افغانستان صادر شده است.

حاج‌کاظمی با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از قطب‌های تولید بوقلمون و جوجه یک روزه است بیان کرد: ۷ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه یکروزه بوقلمون نیز به دو کشور ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمام فرآورده‌های دامی صادر شده با نظارت بهداشتی و صدور مجوز دامپزشکی به خارج از کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر