logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۶۶۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس پليس فتا انتظامی استان زنجان خبر داد:

دستگيری باند رسيد ساز جعلی در زنجان

دستگيری-باند-رسيد-ساز-جعلی-در-زنجان-
رئيس پليس فتا انتظامی استان زنجان از شناسايی و دستگيری اعضای باند کلاهبرداری 30 ميلياردی با شگرد رسيد ساز جعلی در زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سيد احمد موسوی رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان در تشريح اين خبر گفت: در پی مراجعه و شکايت يکی از شهروندان به پليس فتا شهرستان خدابنده مشخص شد، شخص يا اشخاصی با ارائه رسيد جعلی در قبال خريد کالا اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند، که موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان خدابنده قرار گرفت. 

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: شاکی از طريق سايت ديوار اقدام به درج آگهی فروش کالا نموده و شخصی به عنوان خريدار با برقراری تماس تلفنی پس از دريافت شماره کارت شاکی، با ادعای واريز اينترنتی هزينه کالا اقدام به ارائه رسيد پرداخت بانکی می‌نمايد، در ادامه مالباخته پس از ارسال جنس فروخته شده و بررسی حساب بانکی خود متوجه می‌شود هيچ‌گونه وجهی به حساب بانکی واريز نگرديده و رسيد ارائه شده جعلی بوده است. 

اين مقام انتظامی گفت: با انجام تحقيقات تکميلی ساير مالباختگان شناسائی و با اخذ دستور قضايی 3 نفر متهم به هويت‌های معلوم در استان‌های همجوار شناسائی و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و به پليس فتا انتقال داده شدند.

وی يادآور شد: متهمين در بازجويی‌های اوليه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند ولی با بررسی‌های فنی و تخصصي انجام شده به کلاهبرداری از افراد با اين شگرد در استان‌های مختلف اعتراف و با دستور قضائی روانه زندان شدند. 

موسوی با بيان اينکه متهمان با استفاده از برنامه رسيد ساز جعلی توانسته بودند از 330 نفر در سراسر کشور به ارزش تقريبی 30 ميليارد ريال کلاهبرداری کنند، تصريح کرد: با هوشياری کاراگاهان پليس فتا تعداد 18 فقره مهر و فاکتور جعلی، 4 دستگاه گوشی همراه و تعداد زيادی سيم کارت از متهمان کشف گرديد.

رئيس پليس فتا انتظامی استان زنجان با بيان اينکه شهروندان بايد نسبت به فعال‌سازی پيامک حساب بانکي خود اقدام کنند، خاطر نشان کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحويل کالا حتماً از واريز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و صرفا به رسيدهای پرداخت ارسالی از طريق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

موسوی در پايان اشاره کرد: کاربران توصيه‌های پليس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه، موضوع را از طريق سايت پليس فتا يا سامانه پاسخ‌گويی فوريت‌های سايبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پليس فتا در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر