logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۶۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

باغداران با خیال راحت سیب تولید کنند

باغداران-با-خیال-راحت-سیب-تولید-کنند
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته سیب‌ درختی تولیدی زنجان به مقصد هند صادر شد، گفت: با این اقدام خوشبختانه مشکلات بخشی از باغداران در سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود و می‌توانیم محصول را با دغدغه کمتری تولید و صادر کنیم.

مهدی رنگرونا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و سبد تولیدات متنوع است، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی هر ساله در میزانی مشخص از استان انجام می‌شود، افزود: برای اینکه بتوان در تجارت جهانی موفق بود و کشورهای هدف صادرات را راضی از محصول صادراتی نگه داشت باید با اصول مختلف بسته‌بندی و روش‌های حمل و نقل نوین اقلام و سایر شیوه‌ها آشنایی داشته باشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: سال گذشته هیأت تجاری از زنجان به هند اعزام شد و پس از رایزنی‌ها خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد و چند هیأت تجاری خریدار سیب درختی وارد زنجان شد، که این اقدام برای استان مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت دو ماه هیأت تجار هندی وارد زنجان شد، خاطرنشان کرد: یک قرارداد بین دو طرف منعقد که بر اساس این قرار داد مقرر شد تا سیب‌ درختی تولیدی در زنجان به مقصد هند بارگیری و صادر شود.

رنگرونا اذعان کرد: با این اقدام خوشبختانه مشکلات بخشی از باغداران که به تولید سیب مشغول هستند، در سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود و می‌توانیم محصول را با دغدغه کمتری تولید و صادر کنیم.

با وجود این گفتنی است در ماه اخیر با پیگیری‌های کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران، عوارض صادراتی سیب لغو شد. این تصمیم پس از طرح موضوع مشکلات مبتلا به صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جلسه اخیر کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر