logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۶۶۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه شهر ابهر:

جشن تکلیف حركت در مسیر بندگی و معنویت است

جشن-تکلیف-حركت-در-مسیر-بندگی-و-معنویت-است
امام جمعه شهر ابهر گفت: جشن تشرف در واقع حركت در مسیر بندگی، تعالی و معنویت است كه دانش‌آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی خود را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در مراسم جشن روزه اولی‌های در محل دارالقرآن فاطمیه(س) ضمن تبریک جشن تشرف به دانش‌آموزان گفت: جشن تشرف در واقع حركت در مسیر بندگی، تعالی و معنویت است كه دانش‌آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی خود را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به مفهوم بنده و بندگی و راه رسیدن به آن، گفت: در دنیا کسانی که بنده خدا هستند با کسانی که بنده خدا نیستند یکسان نیستند چرا که آنها بنده شکم، بنده هواهای نفسانی، مال دنیا، شهرت و زیبایی و ... هستند و ما باید مراقب باشیم تا همه لحظات زندگی خود را اختصاص به بندگی و عبادت خداوند متعال دهیم.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان برخی از احکام و آداب غذا خوردن و آشامیدن و پوشش در دین مبین اسلام عنوان کرد: احکام اسلام از سوی پروردگار بزرگ و دانا، بر اساس حکمت و صلاح بشر گفته شده‌اند تا انسان به عنوان اشرف مخلوقات را در راه رسیدن به زندگی سالم و راحت راهنمایی کنند.

امام جمعه شهر ابهر در پایان بهترين راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» عنوان کرد و بيان داشت: توجه به اين واقعيت که مخاطب انسان در نماز، خداوند متعال است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به نفس در انسان می‌شود و دانش‌آموزان نماز را اول وقت و با توجه بخوانند و با قرآن و معانی نورانی و هدايت‌بخش آن انس دائمی برقرار کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر