logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۶۶۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان ابهر خبر داد:

برگزاری یازدهمین همایش کتابت قرآن حکیم در ابهر

برگزاری-یازدهمین-همایش-کتابت-قرآن-حکیم-در-ابهر
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: به مناسبت ماه رمضان و روز هنر انقلاب اسلامی یازدهمین همایش کتابت قرآن حکیم در ابهر برگزار شد.

آیسان صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: به مناسبت ماه رمضان و روز هنر انقلاب اسلامی یازدهمین همایش کتابت قرآن حکیم در ابهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به محوریت آیات در کتابت گفت: این کار برگرفته از طرح ملی قرآنی مسطورا است و هدف آن ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت بنیان خانواده و فرهنگ عمومی و افزایش نشاط اجتماعی است.

صادقی افزود: این همایش در روز پنجشنبه ۱۶ فروردین در سالن کنفرانس فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: ٣٥ اثر خوشنويسی نستعليق از آيات قرآنی و اشعار شعرای ايرانی همچون حافظ، سعدی، فردوسی، مرحوم سعيد بداغی، مناجات خواجه عبداله انصاری به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، در خصوص شخصیت این هنرمند شهید گفت: شهید آوینی هنرمند متعهد و بسیجی‌ای بود که تمام لحظات عمر با برکت خود را در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌های اسلامی در قالب هنر صرف کرد و خدمات ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف هنری از خود به یادگار گذاشته است.

صادقی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری موفق ده دوره همایش به صورت متوالی هر سال در ماه مبارک رمضان و برگزاری خلاقانه دو دوره همایش که به دلیل محدودیت‌های کرونایی، آثار هنرمندان به صورت نمایشگاه مجازی ارائه شد، گفت: یازدهمین دوره همایش کتابت آیات وحی به صورت حضوری در سه بخش کتابت آیات قرآن کریم توسط هنرمندان انجمن خوشنويسان ابهر، برپایی نمایشگاه انفرادی خوشنویسی با آثار استاد حمید مجیدی از اساتید انجمن خوشنويسان ابهر كه سال ١٤٠٢ موفق به كسب درجه استادی شد و تقدير از شركت‌كنندگان در حضوری‌نويسی برگزار شد.

صادقی تصریح کرد: اين برنامه به همت انجمن خوشنويسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و با همكاری و حمايت گروه قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر برگزار شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر