logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۶۶۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

94 درصد از زکات استان زنجان در امور محرومین هزینه شد

94-درصد-از-زکات-استان-زنجان-در-امور-محرومین-هزینه-شد
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه سال قبل 57 میلیرد و 300 میلیون جمع آوری و ساماندهی زکات را در استان داشتیم، گفت: از کل مبلغ زکات جمع آوری شده در استان 94 درصد در امور مربوط به محرومین و نیازمندان و 6 درصد نیز در امور عام المنفعه هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، روح‌اله صالحی در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به اینکه تحقق این میزان زکات در نتیجه تلاش مودیان در سطح شهرستانها، استان و همچنین روحانیون و مبلغین زکات رخ داد، اضافه کرد: تعداد مبلغین زکات همکار با کمیته امداد 133 نفر  تعداد عاملین زکات هم ۲ هزار و ۹۰۰ نفر بود.

بیشتر بخوانید

صالحی تصریح کرد: در مجموع تعداد 742 روستا با ضریب 80 درصدی در بحث جمع آوری زکات فعالیت دارند که منجر به افزایش زکات پرداختی هم شده است.

 مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه با اشاره به اینکه 39 مورد جهیزیه نیز از محل زکات اهدا شده است، گفت: در حوزه درمان 58 مورد، کمک به تحصیل 826 مورد و احداث مسکن 98 مورد بوده است و در مجموع 63 هزار و 500 سال قبل از محل زکات خدمات ارائه شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته 44 شورای زکات در سطح شهرستان ها و بخش ها برگزار و 245 مصوبه نیز عملیاتی شده است.

صالحی با اشاره به اینکه سال قبل 57 میلیرد و 300 میلیون جمع آوری و ساماندهی زکات را در استان داشتیم، افزود: از کل مبلغ زکات جمع آوری شده در استان 94 درصد در امور مربوط به محرومین و نیازمندان و 6 درصد نیز در امور عام المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین با قدردانی از همکاری صدا و سیما در بحث ترویج فرهنگ زکات گفت: سال قبل 50 ساعت برنامه نیز در حوزه زکات پخش شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر