logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۶۶۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت دوچرخه سواری استان زنجان:

ورزشکاران زنجانی همچنان چشم انتظار تکمیل پیست دوچرخه سواری هستند

ورزشکاران-زنجانی-همچنان-چشم-انتظار-تکمیل-پیست-دوچرخه-سواری-هستند-
رئیس هیأت دوچرخه سواری استان زنجان با بیان اینکه نبود پیست مناسب کار و فعالیت را برای تمرین و آمادگی در مسابقات را برای دوچرخه سواران دشوار کرده است گفت: امیدواریم استادیوم 15 هزار نفری زیتون واقع در گاوازنگ هرچه سریعتر ساخته شده و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

فرهاد عصفوری در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه استان زنجان ملی پوشان بسیار قدرتمندی را به جامعه دوچرخه سواری تحویل داده است گفت: از سال‌های گذشته تاکنون رشته دوچرخه سواری زنجان اتفاقات بزرگ و درخشانی برای استان و کشور رقم زده و توانسته است انرژی بسیار خوبی را به ورزشکاران و جامعه منتقل کند اما نبود پیست مناسب کار و تمرین را برای این ورزشکاران دشوار و طاقت فرسا کرده است.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: از دوچرخه سواران مطرح استان زنجان می‌توان به مهدی سهرابی، عباس سعیدی و اربطی اشاره کرد که در این رشته پویا، پیشرفت چشمگیری داشته و از جایگاه والایی برخوردار هستند. مهدی سهرابی نیز جزو ورزشکاران پر مدال کشورمان است.  

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان زنجان در بخش پارا‌‌دوچرخه سواری به ورزشکارانی چون مهدی محمدی و در دوچرخه سواری تریال محمد رحمتی اشاره کرد و افزود: این دو از ورزشکارانی هستند که بطور حرفه‌ای به این رشته می‌پردازند و جزو مدال آوران مطرح استان هستند.  

وی با اشاره به اینکه رشته کورسی در دوچرخه سواری پیشرفت خوبی داشته و در تمامی مسابقات آسیایی رشته کورسی از جمله رشته‌هایی است که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد گفت: رشته کورسی جاده، کورسی پیست و رشته کوهستان شامل دو بخش دانهیل و کراس کانتری و تریال که همه دوچرخه سواران در این 5 رشته صاحب مدال هستند.  

عصفوری ادامه داد: این رشته مفرح و کم هزینه طرفداران بسیاری دارد ولی به علت نبود پیست مناسب در استان زنجان کار را مشکل کرده است.  

وی تاکید کرد: با توجه به صحبت‌های استاندار قرار بر این است که این پیست امسال آماده بهره‌‌برداری شود، این پیست یکی از بهترین پیست‌های ایران محسوب شده و همچنین قابلیت برگزاری مسابقات کشوری، جهانی به میزبانی استان‌ زنجان را دارد.

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان زنجان با اشاره به اینکه اگر پیست ساخته و تکمیل شود، تنها پیست چوبی و سر پوشیده در ایران محسوب خواهد شد عنوان کرد: پیست‌های زیادی در شهر‌های تبریز، کرمان، مشهد و رشت ساخته شده است که اکثرا تمرینی بوده و قابلیت اجرای جهانی ندارد.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها دو پیست در ایران در حال تکمیل است که یکی پیست ساری و دیگری پیست زنجان است افزود: پیست شهر ساری پیست استانداری نیست و تنها پیستی که با گرید A فدراسیون جهانی ساخته شده و قابلیت برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی را دارد پیست استان زنجان است.  

عصفوری در پایان تاکید کرد: امیدواریم با تکمیل این پیست زمینه تمرین برای آقایان و بانوان فراهم شده و امکان برگزاری اردو‌های متعدد ملی نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر