logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۶۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

ترورهای اخیر توسط آمریکا اقدامی از سر درماندگی است

ترورهای-اخیر-توسط-آمریکا-اقدامی-از-سر-درماندگی-است
امام جمعه خرمدره گفت: ترورهای اخیر روسیه و سوریه و به ویژه شهادت سرداران ایران در کنسولگری ایران در سوریه، اقداماتی از سر استیصال و درماندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نجات از فنا و نابودی و حفظ موجودیت است که البته به نتیجه نخواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: نجات فلسطین یک آرمان مقدس دینی و انسانی است. نجات قدس و مردم مظلوم فلسطین نه یک مسئله ملی و نه صرفاً اسلامی که بلکه به تعبیر امامین انقلاب، یک مسئله انسانی و اسلامی جهانی و نمادی از صف‌بندی حق در برابر باطل است و در حقیقت روز مقابله مستضعفان عالم با زورگویان و مستکبران است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: به عبارت دیگر فلسطین یکی از نقاط آغاز برای ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است که می‌تواند ظلم ستیزی و مظلوم یاوری را به یک فرهنگ جهانی تبدیل کند که البته تا حد زیادی نیز موفق بوده است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به دستاوردهای روز جهانی قدس، گفت: بیداری جهانی انسانی و تبدیل پدیده استکبار ستیزی به یک پدیده جهانی در کنار بیدارسازی امت اسلامی، تبدیل آرمان آزادسازی فلسطین به آرمان اول امت اسلامی به جای قومی و عربی بودن. امروز رژیم صهیونیستی فقط مردم فلسطین را در مقابل خود نمی‌بیند بلکه این رژیم جعلی در محاصره محور مقاومت است. 

وی با بیان اینکه برخی‌ها در حالی بر گفتگو تأکید می‌کنند که جبهه مقاومت فلسطینی بیشترین ضربه را از ناحیه تفاهم نامه سازش «اسلو» متحمل شده است؛ افزود: این تفاهم‌نامه از دلایل اصلی ایجاد دوگانگی صلح و مقاومت در داخل گروه‌های فلسطینی را ایجاد کرد و بیشتر شهرک‌سازی و تحرک صهیونیست‌ها، بعد از همین تفاهم نامه‌ ایجاد شده است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: با توجه به همین نتایج است که امروزه اجماع نسبی بر سر مقاومت به جای صلح با پیمان شکنان صهیونیست در جامعه فلسطینی در حال شکل‌گیری است. فراگیری این اجماع تا حد زیادی شامل بخشی از سرزمین‌های اشغالی تحت سلطه رژیم جعلی را نیز شامل می‌شود که در گذشته از جمله در سال 1401 برخی حملات علیه این رژیم از سوی مردم فلسطین دارای تابعیت کشور جعلی صهیونیستی صورت گرفته است. 

وی اذعان کرد: جنگ بین مردم مظلوم فلسطین و ارتش رژیم جعلی نامتقارن است، اما آن که به استیصال رسیده ارتش رژیم جعلی است و جنایت‌ها و نسل‌کشی‌ها دلیل مهمی بر این ادعاست. چرا که در جنگ نامتقارن، اراده‌ها پیروز میدان هستند و این مردم فلسطین است که اراده و ایمان لازم را دارد. 

وی ادامه داد: بنابراین تنها چاره صهیونیست‌ها با وجود برتری مطلق تجهیزاتی، حمله به مناطق مسکونی و بیمارستانی و امدادی با هدف کور ترساندن مردم است که به عنوان دکترین ضاحیه گفته می‌شود. 

امام جمعه خرمدره گفت: این در حالی است که محور مقاومت به اهداف عملیاتی خود رسیده و امروز تنها همّ و غمّ رژیم جعلی، پایان دادن به جنگ حتی از طریق جنایت و ترساندن و آواره کردن مردم بی‌گناه است.

وی در ادامه بیان کرد: ترورهای اخیر روسیه و سوریه و به ویژه شهادت سرداران ایران در کنسولگری ایران در سوریه، اقداماتی از سر استیصال و درماندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نجات از فنا و نابودی و حفظ موجودیت است که البته به نتیجه نخواهند رسید. 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر