logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۶۶۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

رویکرد انقلاب به فلسطین ریشه در عقاید اسلام دارد

رویکرد-انقلاب-به-فلسطین-ریشه-در-عقاید-اسلام-دارد
امام جمعه ماهنشان گفت: رویکرد انقلاب به فلسطین ریشه در عقاید و ایدئولوژی اسلام دارد و شرکت مردم ایران در این مراسم و تشویق مسلمانان نشانگر نادرستی استدلال هلال شیعی بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: گفت: روز قدس یادگار امام خمینی (ره) است ‌ و رویکرد انقلاب و نظام به مسئله فلسطین، ریشه در عقاید و ایدئولوژی اسلام دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حضرت علی(ع) در آخرین وصیت خود فرمودند: یقه ظالم را بگیرید و یاری‌گر مظلوم باشید و پیامبر مکرم اسلام فرمودند: هر کس فریاد استغاثه مظلومی را بشنود که مسلمین را به یاری طلبد اما فریاد او را اجابت نکند مسلمان نیست. امام جمعه ماهنشان مطرح کرد: راهپیمایی مردم ایران در روز قدس و تشویق سایر مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در این مراسم عظیم انسانی نشانگر نادرستی نظریه استدلال هلال شیعی بوده و نشانگر اتحاد مسلمانان با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: از همه مردم و مسئولین و مخصوصاً صدا و سیما در ترغیب مردم به راهپیمایی پوشش خبری تشکر و قدردانی می‌نمایم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: حمله مستقیم رژیم صهیونسیتی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق و شهادت ۷ تن از مستشاران نظامی را شدیداً محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: شهادت این عزیزان را محضر مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان آن‌ها و آحاد ملت شریف تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. امام جمعه ماهنشان بیان کرد: این جنایت حاوی چند پیام است، این حمله خاک ایران را هدف قرار داده است، نه خاک سوریه را، کنسولگری ایران خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود نه خاک سوریه.

وی افزود: این حمله مقر‌های غیر نظامی کشورمان را هدف قرار داده نه ساختمان‌های نظامی سوری که پیش از این ایرانی‌ها را در آن ترور می‌کردند.

 امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کرد: رژیم صهیونسیتی با این حمله رسماً وارد جنگ با ایران شده است.

 وی ادامه داد: در حقوق بین‌الملل کنوانسیون وین حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها ممنوع اعلام شده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از نگاه جمهوری اسلامی یک رژیم جعلی و غیر قانونی است اما سازمان ملل این رژیم خبیث و جنایتکار را به رسمیت شناخته است.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین شناخته شده در حقوق بین‌الملل به کنسولگری ایران در یک کشور ثالث حمله نظامی کرده است.

امام جمعه ماهنشان گفت: بر اساس اصل مقابله به مثل حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های رژیم جعلی اسرائیل در هر یک از کشورهای دیگر حق مسلم ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد: سازمان ملل متحد که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است باید مفاد کنوانسیون وین و اصل شناخته شده مقابله به مثل در حقوق بین‌الملل را محترم شمرده و از حمله ایران به مراکز دیپلماتی رژیم جعلی اسرائیل حمایت کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت مستشاران نظامی در کنسولگری کشورمان در سوریه که فرمودند: رژیم خبیث به دست دلاور مردان ما مجازات خواهد شد وی گفت: آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، طبیعی است که در پیام هیچ اشاره‌‌ای به زمان مکان و شیوه عملیات نشده.

امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کرد: چرا که این عملیات  امری کاملاً فنی و کارشناسی است که به دست دلاور مردان انجام خواهد شد، ما هم باید به دلاور مردان اعتماد کنیم.

وی تاکید کرد: نباید از جانب هیچ شخصی نسخه‌ای از جهت زمان، مکان و سطح عملیات پیچیده شود، مطلب دیگر اینکه همگان باید بدانیم در میدان جنگ هستیم. حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: هر نوع زد و خوردی در این عملیات محتمل است و ما نباید از منطق فرایندی، راهبردی و راهبری خودمان منحرف شویم تا ضربه نهایی را بزنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی مسئولان نظام خیلی مهم و راهگشا و روشن بوده و تکلیف و وظیفه همه مسئولان را در همه زمینه‌ها روشن فرمودند.

امام جمعه ماهنشان گفت: ایشان  مخصوصاً در آن قسمت از فرمایش خود که فرمودند انتظار به جای مردم این است که تصمیمات و اقدامات اقتصادی مسئولان در زندگی مردم اثر محسوس و ملموس داشته باشد.

وی اظهار داشت: باید این انتظار برآورده شود، مردم انتظار دارند تلاش‌های اقتصادی دولت را در کنار سفره خود احساس و لمس نمایند روند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: کاهش تورم، که گزارش آن را می‌دهند مردم احساس نمایند و قدرت خرید افزایش پیدا کند و سفره کوچک شده یا برچیده شده مردم بزرگتر شده است.

وی گفت: سفره‌های مردم  به همان حالت اول خود برگردد، این انتظار به حق مردم است و باید مسئولین به آن اقدام نمایند. امام جمعه ماهنشان ادامه داد: همچنین رهبر انقلاب بخش‌های تلخ اقتصاد را گرانی‌ها، بی‌ثباتی‌های بازار، تنزل ارزش پول ملی، فاصله طبقاتی دانستند و وظیفه تک تک مسئولین و کارگزاران نظام رفع این تلخی‌ها است.

وی به حمله گروهک جیش‌العدل به جاسک و چابهار که دستاورد سازی‌های دروغین در فضای مجازی و شکست در میدان عملیات بود اشاره کرد و گفت: این عملیات و این نوع پوشش رسانه‌ای در این برهه خاص دو چیز را بسیار روشن می‌کند‌. حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: اینکه این گروهک تا چه اندازه با ادعای دروغ اسلام‌گرایی اما در واقع وابسته به اسرائیل و منافع او هستند.

وی ادامه داد: اینکه رژیم صهیونیستی به میزان زیادی در اضطراب سیلی سخت ایران در واکنش به ترورهای اخیر دمشق است به همین دلیل مدام تلاش می‌کند که تمرکز ایران را از زدن این سیلی کم کند. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر