logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۶۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

آینده رژیم غاصب صهیونیستی خواری و نابودی است

آینده-رژیم-غاصب-صهیونیستی-خواری-و-نابودی-است
امام جمعه ایجرود گفت: آینده مقاومت فلسطین عزت و پیروزی و سرنوشت رژیم غاصب صهیونیستی خواری و نابودی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایجرود (مصادف با چهارمین و آخرین جمعه از ماه رمضان‌المبارک) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مردم مومن و خداجو، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و سفارش به انجام واجبات و ترک محرمات گفت: در آیات ۹۹ و ۱۰۰ سوره نحل می‌خوانیم، شيطان را بر كسانى كه ايمان آورده‌اند و بر خدا توكل مى‌كنند تسلطى نيست. تسلط او تنها بر كسانى است كه دوستش مى‌دارند و به خدا شرك مى‌آورند.

بیشتر بخوانید

امام جمعه ایجرود با بیان تفسیر و پیام‌های دو آیه فوق گفت: شيطان به سراغ همه مى‌آيد، امّا در همه تأثيرگزار نيست. به یاد داشته باشیم که ايمان و توكّل، قلعه‌اى است كه انسان را از آسيب‌پذيرى حفظ مى‌كند. می‌توان گفت مقدّمات سلطه شيطان را خودمان فراهم مى‌كنيم.

وی ضمن ارائه مطالب مبسوطی در رابطه با فرازی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) افزود: ای مردم! درهای بهشت در این ماه گشوده است، از پروردگار خود بخواهید که آن‌ها را بر روی شما نبندد و درهای جهنم در این ماه بسته است، از خدا بخواهید که آن‌ها را بر روی شما نگشاید. شیاطین در این ماه در غل و زنجیرند از خدا بخواهید که آن‌ها را بر شما مسلط نگرداند.

امام جمعه ایجرود در رابطه با وسوسه‌های شیطانی گفت: وسوسه شیطان مانند سم خطرناکی است که در سم‌فروشی‌ها پیدا می‌شود و شرط تاثیر کشنده آن نفوذ به دستگاه گوارش آدمی است. اگر در اثر غفلت و بی‌توجهی، شیطان در آدمی مکان یافت بر او غلبه کرده و به هر کجا که دلخواه اوست، خواهد کشاند.

خطیب جمعه ایجرود در ادامه خطبه‌ها با ذکر حدیثی از امام جعفرصادق(ع) گفت: هرگاه روزه‌دارید با یکدیگر نزاع نکنید، حسد نبرید، غیبت نکنید، مجادله نکنید، سوگند دروغ نخورید بلکه سوگند راست هم، دشنام ندهید و ستم نکنید

حجت‌الاسلام زرینه با تشکر از مردم مومن و خداجوی شهرستان در برگزاری مراسم شب‌های قدر گفت: الحمدالله مردم عزیز هم ایمان و باور قلبی خود به دین مبین اسلام، قرآن کریم و ماه ضیافت الهی را خوب نشان دادند و هم عشق و ارادت فراوان خود را به حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) همزمان با ایام شهادت ایشان به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به روز سلامتی و روز جهانی بهداشت و سلامت گفت: سلامتی، نعمتی عظیم و ثروتی بزرگ است که انسان باید شکرگذار آن باشد.

امام جمعه ایجرود با قدردانی از حضور چشمگیر مردم روزه‌دار در راهپیمایی امروز با اشاره به دستاوردهای بزرگ نام‌گذاری جمعه آخر ماه رمضان برای قدس شریف توسط امام خمینی(ره) گفت: آینده مقاومت فلسطین بسیار روشن است و به عزت و پیروزی منجر خواهد شد اما سرنوشت رژیم کودک‌کش، جعلی و منحوس اسرائیل چیزی جز ذلت، خواری و نابودی نیست.

وی به صیانت از دستاوردهای ماه رمضان پرداخته و گفت: مراقب باشیم آثار و ثواب تمام اعمال و کرداری که در طول ماه مبارک رمضان کسب کردیم بعد از اتمام ماه، اثرش باقی بماند.

خطیب جمعه ایجرود با تبریک پیشاپیش به‌مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و اشاره به اقامه نماز عید و پرداخت زکات فطره توسط مومنین گفت: عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت پاک الهی و عید سرور و شادی مومنین به‌دلیل تمرین یک دوره کوتاه‌مدت خودسازی و تزکیه و دست‌یابی به آثار و برکات بزرگ است.

وی اشاره به موضوعاتی از قبیل؛ سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر و خواهر ایشان بنت‌الهدی به دست حکومت بعث عراق، سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، روز ملی فناوری هسته‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز این عرصه، سالروز شهادت شهید آوینی، تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام و نیز اتفاق تروریستی در مسکو، حادثه چابهار و راسک و اقدام تروریستی رژیم سرطانی اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند تن از مستشاران و مقامات ارشد نظامی، از جمله مناسبت‌هایی بودند که مورد اشاره خطیب جمعه ایجرود قرار گرفتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر