logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۶۵۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

چهار حفار غیرمجاز در ارمغانخانه دستگیر شدند

چهار-حفار-غیرمجاز-در-ارمغانخانه-دستگیر-شدند-
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از دستگیری چهار نفر هنگام حفاری غیرمجاز در تپه تاریخی ارمغانخانه برای کشف عتیقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ناصر حبیبیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گزارش دریافتی مبنی بر فعالیت حفاری غیرمجاز در اطراف تپه تاریخی ارمغانخانه تیم یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به محل اعزام و موفق به دستگیری چهار نفر حفار غیر مجاز در حین حفاری، کشف و توقیف چهار دستگاه دژبر، یک دستگاه موتور برق وادوات حفاری شدند. 

بیشتر بخوانید

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از جرائم علیه میراث‌فرهنگی سودا گران عتیقه حین حفاری دستگیر و بازداشت شدند. در این عملیات، ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شد. 

وی گفت: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود. 

حبیبان تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر