logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۶۵۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

آغاز تولید نان کامل در زنجان

آغاز-تولید-نان-کامل-در-زنجان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از آغاز تولید نان کامل در ۳ واحد نانوایی سطح شهر خبر داد و گفت: به زودی در ۳ واحد سنگک‌پزی و نانوایی نیز تولید نان کامل انجام خواهد شد.

ولی‌اله زمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از آغاز تولید نان کامل در ۳ واحد نانوایی سطح شهر خبر داد و گفت: به زودی در ۳ واحد سنگک‌پزی و نانوایی نیز تولید نان کامل انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: قیمت نان کامل فعلا همان قیمت اولیه نان است و تغییری نیافته است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: پخت نان کامل در لواش‌پزی میدان ولیعصر جنب بیمارستان ولیعصر، لواش‌پزی اسلام‌آباد 16متری سلیمان سلیمانی، لواش‌پزی گلشهر، فاز 3 خیابان طلوع شرقی خیابان پیوند انجام می‌شود.

وی در ارتباط با خصوصیات نان کامل نیز بیان کرد: نان کامل از آرد کامل یا از آرد تمام دانه با تمام اجزای تشکیل دهنده گندم تهیه می‌شود.

زمانی یادآور شد: آردی که هم‌اکنون در نانوایی‌ها در حال استفاده بوده، بخشی از دانه گندم همانند جوانه و پوست در فرایند تولید آرد حذف شده است. در صورتی که جوانه گندم دارای ارزش غذایی بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه در آرد کامل سبوس و جوانه گندم حذف نخواهد شد، گفت: مزایای بالایی برای استفاده از آرد کامل و نان کامل وجود دارد چراکه جوانه گندم منبع غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله B و E است و سبوس نیز منبع غنی از فیبر بوده و برای افراد با بیماری دیابت، گوارشی و مادران باردار توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر