logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۶۵۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۲۰۰ فرد دارای اختلال اوتیسم تحت پوشش بهزیستی هستند

۲۰۰-فرد-دارای-اختلال-اوتیسم-تحت-پوشش-بهزیستی-هستند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به همکاری سازمان بیمه سلامت و بهزیستی برای ارائه خدمت به بیماران دارای اختلال اوتیسم گفت: همه افراد مبتلا به اوتیسم می توانند از ۶ کد خدمتی در حیطه مداخلات کار درمانی، گفتار درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، روح اله خدابنده‌لو ضمن گرامیداشت روز جهانی افراد دارای اختلال اوتیسم، اظهار کرد: ۱۸۶ نفر فرد دارای اختلال اوتیسم تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۳۴نفر، خدمات آموزشی - توانبخشی روزانه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: هرچند که ارائه خدمات توانبخشی به کودکان دارای اوتیسم از ضروریات نظام توانبخشی به شمار می‌رود اما مهمتر از آن شناسایی به موقع کودکان دارای اوتیسم است تا بتوان با استفاده از تکنیک‌ها و رویکردهای استاندارد از دوره حساس رشد این کودکان نهایت استفاده را کرد و نقایص به وجود آمده توسط این اختلال را جبران یا پیشگیری کرد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه  اختلالات اوتیسم در سه سطح خفیف، متوسط و شدید دسته بندی می‌شوند، تصریح کرد: ملاک تحت پوشش قرار گرفتن کودکان مبتلا به اوتیسم در بهزیستی تشخیص و تایید معلولیت در کمیسیون‌های پزشکی و توانبخشی این سازمان است.

خدابنده‌لو در خصوص حمایت بهزیستی از افراد دارای اختلال اوتیسم بیان کرد: مددجویان دارای اختلال طیف اوتیسم همانند سایر افراد دارای معلولیت، خدمات بهزیستی از جمله دریافت مستمری، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مناسب سازی، کمک هزینه مسکن، تسهیلات خوداشتغالی برای خانواده یا فرد مبتلا به اوتیسم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی از خانواده ها خواست برای اطمینان از عدم دارا بودن علایم اختلال فرزندشان به درگاه https://autism.behzisti.net  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و اجرای آزمون غربالگری ۱۰ سوالی اقدام کنند؛ همچنین می‌توانند با مراجعه به پایگاه غربالگری با راهنمایی مربیان و کارشناسان آموزش دیده، کودک خود را از نظر احتمال دارا بودن علایم این اختلال مورد سنجش و غربال قرار دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر