logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۶۵۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان:

گنبد سلطانیه جزو پربازدیدهای نوروزی شد

گنبد-سلطانیه-جزو-پربازدیدهای-نوروزی-شد
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: طبق آمارهای رسمی آثار تاریخی زنجان از جمله گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی و رختشویخانه زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پربازدید تعطیلات نوروزی در کشور شد.

سید سعید صفوی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی آثار تاریخی زنجان از جمله گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی و رختشویخانه زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پربازدید تعطیلات نوروزی در کشور است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تا امروز استان زنجان بر مبنای بلیت‌های فروخته شده برای بازدید مسافران و گردشگران از آثار تاریخی در این رتبه قرار گرفته است، یادآور شد: بازدید از گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه‌مردان نمکی، موزه صنایع دستی، معبد داش‌کسن و غارکتله‌خور جز پر بازدید‌ها بوده و استان رتبه ۱۲ کشور را کسب کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه میزان بازدید از جاذبه‌های طبیعی دیگر از جمله آبشارها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و نیز مورد بازدید بوده است، یاداور شد: میزان بازدید صورت گرفته از این آثار نیز در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر برآورده می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه آثار تاریخی و طبیعی زنجان مقصد گردشگران و مسافران خارج از،شو نیز بوده است، خاطرنشان کرد: این استان میزبان گردشگران از ۶۲ کشور خصوصا از ترکیه، روسیه، چین و عراق بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر