logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۶۴۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

لایروبی زنجانرود در محل پل‌‌های تاریخی

لایروبی-زنجانرود-در-محل-پل‌‌های-تاریخی-
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان با بیان اینکه چند روز قبل از آغاز سال نو زنجانرود مورد لایروبی قرار گرفت، گفت: بعد از بارش باران در اوایل عید دوباره محل پل‌‌های تاریخی نیاز به لایروبی داشت و این اقدام امروز انجام شد.

 سید سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: بر روی رودخانه زنجانرود سه پل تاریخی وجود دارد که در وضعیت پایداری قرار داشته و مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

وی در پاسخ به سوالی پیرامون انباشت زباله در اطراف پل تاریخی میربهاالدین زنجان، افزود: اسفند ماه گذشته، چند روز قبل از آغاز سال جدید شهرداری اقدام به لایروبی رودخانه در محل این پل‌ها کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان با بیان اینکه در طی فرایند لایروبی زباله برداری نیز از اطراف پل‌ها انجام گرفته بود، تصریح کرد: اوایل سال جاری با بارش باران و آبگیری رودخانه، در بخشی از مسیر زنجانرود در حاشیه پل میربهالدین دوباره زباله جمع شد و چهره ناخوشایندی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده نهایتا دوباره این محل‌ها امروز توسط عوامل شهرداری مورد پاکسازی قرار گرفت.

صفوی خاطر‌نشان کرد: در دو سال گذشته بخش مهمی از حد فاصل پل سید محمد تا پل میربهاالدین از محل اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری و از طریق بنیاد مسکن بستر سازی، ساماندهی و سنگ‌فرش شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده مقرر است حد فاصل این سه پل سنگ‌فرش شود و به یک تفرجگاه گردشگری خوبی برای گردشگران تبدیل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر