logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان مرکز استان زنجان خبر داد:

اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان مشمول در ماه مبارک رمضان

اعطای-ارفاقات-قانونی-به-زندانیان-مشمول-در-ماه-مبارک-رمضان
دادستان مرکز استان زنجان از اعطای قانونی از جمله مرخصی و غیر به زندانیان مشمول در ماه مبارک رمضان گفت: زندانیان مشمول در صورت تخطی و عدم بازگشت به زندان در موعد معین برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان؛ بهروز عباسی با بیان اینکه در راستای اجرای بخشنامه استفاده زندانیان مشمول از ارفاقات قانونی از جمله اعطای مرخصی، رأی باز، پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزاد، زندانیان قابل توجهی از این ارفاقات بهره‌مند شدند  که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

بهروز عباسی در ادامه سلسله بازدیدهای خود از زندان، همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور در جمع زندانیان زندان مرکزی زنجان ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: هدف از حضور مستمر بنده و همکاران قضایی در زندان بررسی مشکلات زندان و زندانیان  و اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه و بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر اعطای ارفاقات قانونی به مشمولین در ماه مبارک رمضان و ایام عید است.

دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد دادسرای زنجان بر این است که زندانیانی که مقررات حاکم در زندان را رعایت کنند مشمول نهادهای ارفاقی قرار گیرند اظهار کرد: در همین راستا با تأیید شورای طبقه بندی زندان حداکثر مساعدت قانونی در ایام ماه مبارک رمضان و سال نو اعمال می‌شود.

عباسی با بیان اینکه در راستای اجرای بخشنامه استفاده زندانیان مشمول از ارفاقات قانونی از جمله اعطای مرخصی، رأی باز، پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزاد، زندانیان قابل توجهی از این ارفاقات بهره‌مند شدند که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد که امیدواریم زندانیانی که شامل این ارفاقات شدند ضوابط و مقررات را رعایت کنند و در صورت تخطی و عدم بازگشت به زندان  در موعد معین برابر قانون برخورد خواهد شد.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه تلاش همکاران ما در مجموعه دستگاه قضایی بر این است که نظارت‌ها به صورت مستمر، کارشناسی شده، هدفمند و میدانی باشد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده طی روزهای آینده تمامی قضات دادسرای زنجان در زندان حضور خواهند یافت تا از نزدیک ضمن بررسی مشکلات زندانیان به درخواست‌های آنان رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر