logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۶۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت علی(ع) دریای خروشان علم و عدالت است

حضرت-علی(ع)-دریای-خروشان-علم-و-عدالت-است-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه حضرت علی(ع) یار و دوست صمیمی پیامبراکرم(ص) بودند و پیامبر اکرم(ص) پس از خود کسی را به جز علی(ع) مناسب برای هدایت جامعه اسلامی ندید گفت: حضرت علی(ع)دریای خروشان علم و عدالت است.

 حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر بر سر جانشينی ایشان اختلاف نظرهایی پیش آمد و جریان جانشينی ایشان مسیر دیگری پیمود و پس از پیچ و خم‌هایی حضرت علی(ع) به خلافت نرسید گفت: 

بیشتر بخوانید

با به‌ خلافت نرسیدن حضرت علی(ع) در حقیقت مسیر ولایت و امامت جامعه تغییر یافت و افراد دیگری به جای ایشان به حکومت رسیدند.

وی گفت: گروهی از افراد حق حضرت علی(ع) را که پس از پیامبر اکرم(ص) ایشان هدایت جامعه اسلامی را بر عهده داشتند پایمال کردند و ایشان بنا به سفارش و تاکیدات بسیار رسول اکرم(ص) جانشین رسول خدا(ص) نشدند و در حالی که جانشینی حضرت علی(ع) به دستور خداوند تعیین شده بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: در زمان خلیفه سوم این حکومت تبدیل باشد به یک سلطنت که بنی اميه حکمت جامعه اسلامی را به دست گرفتند و آن را مدیریت می‌کردند و آنها در واقع نمی‌خواستند حکومت اسلامی به دست بنی هاشم بیافتد و در این امر استمرار داشتند.

حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: در زمان عثمان حکمت اسلامی تبدیل به سلطنت شد و معاویه در شام برای خود کاخی ساخت و متاسفانه حاکمانی که در مدینه بودند نیز راه وروش آنها را پیمودند و کاخ نشین شدند و زندگی کاخ نشینی برای خود مهیا کردند‌.

وی اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد مولای متقیان علی(ع) نام ایشان است که از غیب بر ایشان انتخاب شد که در کنار نام پیامبر اکرم(ص) در کتب آسمانی آمده است ایشان یاری مهربان برای رسول اکرم(ص) بود و در تمام لحظاتی با رسول خدا(ص) همراه بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان افزود: یکی دیگر از افتخارات حضرت علی(ع) مربوط به حدیث مشهور برادر خوانی است که پیامبر اکرم(ص) در اوایل ورود به مدینه میان اصحاب خود از مهاجر و انصار برادری برقرار کرد و خود را برادر امام علی (ع) خواند که این عشق و علاقه رسول خدا به حضرت علی(ع) می‌رساند.

حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: حضرت علی(ع) چون در مکتب پیامبر اکرم(ص) تعلیم و تربیت یافته بودند مانند پیامبر اکرم(ص) در عدالت بی نظیر بودند و هرگز حقی را پایمال نکردند و کسی را اذیت و دلخور ننمودند و این ویژگی حضرت علی زبان زد خاص و عام است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر