logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۶۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مردم مظلوم غزه باید امسال مورد حمایت ویژه مسلمین قرار گیرند

مردم-مظلوم-غزه-باید-امسال-مورد-حمایت-ویژه-مسلمین-قرار-گیرند
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است گفت: مسلمانان باید در روز قدس امسال دست به قیام بزنند و بر سر صهیونیست‌ها و حامیان آنان فریاد بزنند، مردم مظلوم غزه و فلسطین باید امسال بیشتر از سال‌های گذشته مورد حمایت مسلمین قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است، مسلمانان باید در روز قدس امسال دست به قیام بزنند و بر سر صهیونیست‌ها و حامیان آنان فریاد بزنند، مردم مظلوم غزه و فلسطین باید امسال بیشتر از سال‌های گذشته مورد حمایت مسلمین قرار گیرند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: من از همه مردم و مسلمانان و روزه داران دعوت می‌کنم تا به ندای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک بگویند و در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از گرسنگی افراد به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند گفت: هر ارتشی که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده کند معنایش این است که آن ارتش از نظر نظامی شکست خورده و به مقاصد خود نرسیده است.

وی ابراز کرد: حماس یک تفکر است، که در طول ۷۵ سال از وطن اشغال شده در برابر اشغالگران دفاع می‌کند، این تفکر قابل امحاء نیست 

حجت‌الاسلام علی اکبری گفت: در جنگ غزه پیروز واقعی مردم غزه و حماس است و علاوه شکست رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس نیز مفتضح شدند که نتوانستند از عهده یک مجموع شبه نظامی یعنی انصارالله بر‌آیند.

وی تاکید کرد: ورود ارتش رژیم صهیونیستی به مجتمع بیمارستان شفا و میدان جنگ قرار دادن بیمارستان، انفجار و آتش زدن بخش‌های آن یک جنایت است.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: بیرون ریختن بیماران، تجاوز و تعدی به بیماران محکوم است و ننگی بر پیشانی صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها و کسانی است که سکوت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بیش از همه چیز دغدغه‌ حل مشکلات اقتصادی کشور را دارند و سال‌هاست که شعار سال ایشان ناظر به موضوعات اقتصادی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: مقام معظم رهبری تصریح کردند نقطه ضعف کشور اقتصاد است و یک ملت، کشور و دولت همیشه از نقطه ضعف خود ضربه می‌خورد.

وی تصریح کرد: شعار جهش تولید با مشارکت مردم علاوه بر ملت عزیز، مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دولت دارد.

امام جمعه ماهنشان اظهار کرد: اصلی‌ترین زمینه، حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد و اصلی‌ترین ریل گذاری در این باب به دست دولت است‌.

وی عنوان کرد: اعطای تسهیلات، تثبیت بازار،تثبیت قوانین و برچیدن بروکراسی‌های بیخود اداری و حذف خوش خدمتی‌ها از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی اکبری بیان کرد: در کنار همه این‌ها دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شوند و با مافیا‌‌های مختلف مبارزه نمایند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا هر کس که باشد مجبور است در چهارچوب سیاست‌های کلان این کشور و مطابق ساختار سیاسی آن عمل کند.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین مهم این نیست که چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود، مهم نحوه مواجهه ما با آنان است که چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم  از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

امام جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت یازدهم فروردین روز نهج‌البلاغه گفت: در نسخه شفابخش نهج‌البلاغه سه مولفه اساسی برای ساحت‌های فردی، اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: آن سه مولفه تقوا، زهد، بصیرت است، برای دوام انقلاب اسلامی استفاده از نهج‌البلاغه که ابعاد مختلف زندگی بشری را توضیح می‌دهد لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: یکشنبه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است، این روز مصداقی از مصادیق ایام الله بوده که در آن قدرت خدا بیشتر آشکار شده.

وی خاطر نشان کرد: این روز یک معجزه مستمره الهی است و مردم بعد از سرنگونی قدرتمند‌ترین رژیم سلطنتی خود به تعیین نوع نظام خود پای صندوق‌های رای آمدند و خودشان جمهوری اسلامی را انتخاب نمودند.

امام جمعه ماهنشان یاد‌آور شد: دوشنبه سیزدهم فروردین روز طبیعت همزمان با روز شهادت امیر‌المومنین (ع) است.

وی در ادامه تاکید کرد: روزی که مصیبت عظما بوده و روز حزن و اندوه است  باید در این روز حرمت‌ها حفظ شود و ابعاد شخصیتی امیرالمومنین به مردم و جوانان بیان شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت روز جهانی کتاب کودک گفت: کودکان ما نیاز به تغذیه فکری صحیح، سالم، لطیف و جذاب دارند که باید هنرمندان و فعالان این عرصه وارد میدان شوند و با خلق آثار خوب و جذاب کودکان را به سمت کتاب جذب نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر