logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۶۴۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

مراقبت از ۸۰۰ معلول در ۱۱ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی زنجان

مراقبت-از-۸۰۰-معلول-در-۱۱-مرکز-شبانه‌روزی-بهزیستی-زنجان-
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۱۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از افراد دارای معلولیت، که امکان نگهداری از آنها در خانواده وجود ندارد، خبر داد و گفت: ۷۹۵ نفر از افراد دارای معلولیت شدید در مراکز شبانه روزی بهزیستی مقیم هستند و خدمات نگهداری توانبخشی دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان روح اله خدابنده‌لو در خصوص نحوه پذیرش در این مراکز عنوان کرد: اولویت پذیرش در مراکز مذکور با افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمنی است که نگهداری از آنان در خانه به دلیل ناتوانی خانواده در امر مراقبت و یا از دست دادن سرپرست موثر، وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به افراد مجهول الهویه گفت: افراد مجهول الهویه چون سالمندان یا بیماران اعصاب و روان که در خیابان رها شده که فاقد سرپرست بوده یا سرپرست مؤثر ندارند با مداخله اورژانس اجتماعی و با حکم قضائی عمدتاً در مراکز شبانه روزی ویژه معلولین شدید ذهنی، بیماران مزمن اعصاب و روان و سالمندان پذیرش و به صورت دائمی نگهداری می‌شوند.

خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: در راستای توانمند سازی افراد دارای معلولیت وتشویق به نگهداری این افراد در خانواده و پیشگیری از تمایل خانواده‌ها به نگهداری فرزندان خود در مراکز شبانه روزی، با بررسی شرایط توانخواه و خانواده نسبت به برقراری مستمری و کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری خانواده محور برای توانخواه اقدام می‌شود و فرد در بستر خانواده از حمایت‌های بهزیستی برخوردار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی یادآور شد: بیش ازیک هزار و ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری در خانواده استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی علاوه بردریافت حق پرستاری، کمک هزینه‌های ماهانه و مستمر دریافت می‌کنند و در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری وجود ندارد.

گفتنی است بهزیستی استان زنجان ۱۱ مرکز شبانه روزی دارد که ۳ مرکز در زمینه نگهداری سالمندان، ۶ مرکز نگهداری کم توانان ذهنی و۲ مرکز نگهداری بیماران روان مزمن فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر