logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۶۴۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری در شب‌های قدر باشند

شهروندان-مراقب-کلاهبرداران-سایبری-در-شب‌های-قدر-باشند-
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از کلاهبرداری‌های اینترنتی به دلیل عدم آگاهی از لينک‌های آلوده و استفاده از بد افزارها در گوشی همراه است گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری در شب‌های قدر باشند.

احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مختلفان اینترنتی از شگردهای مختلفی جهت کلاهبرداری می‌کنند، گفت: بالا بردن سطح آگاهی و اطلاع‌رسانی در زمینه کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی موجب کم رنگ شدن این جرائه به دلیل آگاهی مردم شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این راستا می‌توان به کلاهبرداری از طریق کالابرگ اشاره کرد که در قالب پیامک به افراد ارسال می‌شود که برای دریافت بسته‌های کمک معیشتی باید وارد لینک شوند و این لینک آلوده موجب خالی شدن حساب فرد می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد: مورد بعدی از شیوه‌های کلاهبرداری شایع در استان زنجان می‌توان به اعلام برنده شدن مخاطبان در قرعه کشی اشاره کرد که کلاهبرداران با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

موسوی تاکید کرد: مردم باید این نکات توجه داشته باشند و اطلاعات خود را در این زمینه تقویت کنند و هر لینکی را باز نکرده و از هر بدافزاری در گوشی استفاده نکنند.

وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به شب‌های قدر، بسیاری از افراد در این روزهای عزیز نذری پرداخت می‌کنند و به نیازمندان کمک و یاری می‌رسانند یک سری از شماره‌ها در فضای مجازی بین افراد مختلف پخش می‌شود که در قالب کمک به نیازمندان مطرح بوده که استفاده از این روش شگرد جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب بانکی است.

موسوی گفت: همشهریان دقت لازم را داشته باشند اقدامات ذکر شده شیوه‌های جدید کلاهبرداری است که باید مد نظر قرار گیرد و اگر فردی قصد کمک به نیازمندان را دارد می‌تواند وجه نقدی را به بهزیستی، کمیته امداد و مکان‌های معتبر اهدا کنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ]
مفید بود تشکر
فرم ارسال نظر