logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۶۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دعوت مردم روستای سرپل از فرماندار ماهنشان؛

مهمان ما باشید شاید رنج بی‌آبی‌ ما را وقت افطار درک کنید

مهمان-ما-باشید-شاید-رنج-بی‌آبی‌-ما-را-وقت-افطار-درک-کنید
روستای سرپل در مجاورت قزل‌اوزن و در ۳ کیلومتری ماهنشان قرار گرفته که اهالی آن با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند، از فرماندار ماهنشان دعوت کردند و گفتند: مهمان ما باش شاید رنج بی‌آبی‌مان را وقت افطار درک کنید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روستای سرپل(میرآخور) روستایی در ۳ کیلومتری ماهنشان و در مجاورت رودخانه قزل‌اوزن و از توابع بخش مرکزی است، این روستا با ۳۵۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۶۵ نفر را داراست.

بیشتر بخوانید

مردمان این روستا با مشکلاتی همچون نبود آب شرب دست و پنجه نرم می‌کنند و قطعی‌های مکرر آب گذران زندگی را برای اهالی این روستا با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو کرده است.

یکی از اهالی روستا در گفتگو با «موج_رسا» گفت: در طول شبانه روز به طور مستمر آب روستا قطع می‌شود و حدود ۴تا ۵ ساعت آب وصل است و این مشکل امرار معاش را برای ما سخت می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی هم که آب روستا وصل می‌شود به خانه‌های بالای جاده آب نمی‌رسد چرا که به دلیل استفاده خانوار‌ها به طور همزمان از آب و قرار گرفتن در بالای روستا با افت فشار آب مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: آب داخل روستا شور بود ولی با این وجود آب شور نیز برایمان نعمت بود و می‌توانستیم با آن زندگیمان را بگذرانیم ولی اکنون از این نعمت نیز محروم شدیم.

یکی دیگر از اهالی این روستا در مورد مشکل آب گفت: آب لوله‌کشی داخل روستا شور بود و قابل آشامیدن نبود و ما خانه‌هایمان را به دستگاه آب شیرین کن مجهز کردیم ولی اکنون این قطع و وصلی‌های مکرر و نبود آب به دستگاه‌های آب شیرین‌کن صدمه وارد کرده است.

وی گفت: کمبود آب برای همه اهالی مشکل‌ساز شده است اما نبود آب این مایع حیاتی برای افرادی که دامدار هستند مشکلاتی چند برابر به وجود آورده و گاها برای تامین آب دام‌ها مجبور هستیم از شهرک صنعتی ماهنشان که در مجاورت روستا است آب تامین کنیم.

این فرد ادامه داد: مشکل کمبود آب در همه ایام سال درد‌ناک است ولی کمبود آب در ماه رمضان سخت‌تر است، خانواده‌های که افراد سالمند و یا کودکان خردسال دارند به مراتب با سختی‌های بیشتری نسبت به سایر اهالی روستا مواجه هستند.

یکی دیگر از اهالی گفت: ما سال‌های پیش هم این مشکل را داشتیم اما وجود آن در تابستان گریبان‌گیر ما بود اما از سال گذشته این مشکل در همه ایام سال بوجود آمده است.

این اهالی ادامه داد: تعدادی از روستاییان برای ذخیره آب مصرفی خود اقدام به خرید تانکر آب کرده‌اند ولی افرادی هستند که به لحاظ مالی توان خرید تانکر را ندارند.

این فرد ادامه داد: از طرفی پرکردن تانکر آب در زمان وصل آب هم باعث افت فشار آب روستا می‌شود و هم زمان کافی برای پر کردن این تانکر‌ها وجود ندارد.

از دیگر اهالی روستا گفت: گاها به دلیل ترکیدگی لوله داخل روستا چند روز پشت سرهم آب قطع است چرا که لوله‌های داخل روستا قدیمی است و نیاز به ترمیم و یا تعویض دارند.

این شخص ابراز کرد: این چاه که قبلا برای تامین آب استفاده می‌شد برای تعداد جمعیت کمتری بود ولی امروزه با گسترش روستا و افزایش جمعیت این چاه دیگر توان برآورده کردن نیاز مردم را ندارد و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

یکی دیگر از اهالی گفت: از مدیر آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان و دیگر مسئولین مربوطه می‌خواهیم به مشکلات ما رسیدگی کنند و از فرماندار ماهنشان درخواست داریم برای افطار به روستای سرپل بیایند و از نردیک مشکلات ما را درک کرده و به مشکلات آب روستای ما رسیدگی کنند.

وی با ابراز تأسف ادامه داد: آبی که وصل می‌شود بسیار نامحدود و کم است و آبگرمکن‌های موجود در خانه‌ها توان گرم کردن آب را ندارند و ما در امر استحمام و سایر امور که نیاز به آب گرم داریم با مشکل جدی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر