logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۶۳۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

افزایش ۲۲۰ درصدی حجم کالاهای صادراتی زنجان

افزایش-۲۲۰-درصدی-حجم-کالاهای-صادراتی-زنجان
مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان در حوزه صادرات نگاه ویژه‌ای به تنوع سبد محصولات صادراتی ایجاد کرده است، گفت: با وجود سختی‌ها حجم کالاهای صادراتی از استان ۲۲۰ درصد افزایش یافته است.

مجید گلشنی‌منفرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: استان زنجان در حوزه صادرات نگاه ویژه‌ای به تنوع سبد محصولات صادراتی ایجاد کرده است، اما با وجود سختی‌ها اما حجم کالاهای صادراتی ۲۲۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حجم محصول صادراتی ۳۱۲ هزار تن با ارزش ۵۸۲ میلیون دلار بود که در سال ۱۴۰۲ میزان محصول صادراتی استان با حجم یک میلیون تن و با ارزش ۵۵۶ میلیون دلار بوده و اما ارزش کالای صادراتی کاهشی شده است.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سبد محصولات صادراتی متنوع شده و ۳۳ محصول جدید به سبد صادراتی اضافه شده است، گفت: ۲۲ صادرکننده حقیقی و حقوقی جدید هم به صادرکنندگان و ۱۱ کشور جدید به مقاصد صادراتی استان اضافه شده است.

گلشنی‌منفرد بیان کرد: وجود بخشنامه‌های متعدد ارزی و تجاری و کاهش قیمت جهانی از عامل‌های اصلی کاهش ارزش صادراتی استان است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های جدید نشان از این دارد که در سال ۱۴۰۳ خبرهای خوشی در حوزه صادرات محصولات تولیدی استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر