logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۶۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت تیر اندازی استان زنجان:

استان زنجان مجهزترین سالن تیر اندازی شمالغرب کشور را دارد

استان-زنجان-مجهزترین-سالن-تیر-اندازی-شمالغرب-کشور-را-دارد-
رئیس هیأت تیر اندازی استان زنجان با بیان اینکه مجهزترین سالن تیر اندازی شمالغرب کشور در استان زنجان قرار دارد گفت: هیأت تیر اندازی تنها هیأتی است که به قیمت دولتی فعالیت کرده و همه تجهیزات تیر اندازی را در اختیار تیر اندازان خود قرار می‌دهد.

رسول پهلوانپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تیر اندازی یک رشته ملی و مذهبی است گفت: این رشته مهیج شامل تفنگ و تپانچه است که ورزشکاران مسابقات تفنگ بادی ۱۰ متر، فقط در وضعیت ایستاده و در فاصله ۱۰ متری از هدف قرار دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این ورزش در داخل سالن‌ و طی دو مرحله مقدماتی و نهایی، برگزار می‌شود که در استان زنجان در رشته تفنگ و تپانچه جزو استان‌های برتر هستیم.

رئیس هیأت تیر اندازی استان زنجان با اشاره به اینکه از نظر ساختار تجهیزاتی در کل کشور و شمالغرب، واقع در سالن بعثت استان همه امکانات فراهم شده است ابراز کرد: هیات تیر اندازی از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر در خدمت همه تیر اندازان است.

وی اظهار کرد: تیراندازی به وسیله تفنگ، تپانچه یا ساچمه‌زن، انجام می‌شود که تمامی تجهیزات آن از جمله تفنگ، لباس مخصوص، سیبل، ساچمه و مربی را خود هیأت تامین می‌کند.

پهلوانپور افزود: در جهت اجرای دوه‌های استعدیابی با اداره آموزش و پرورش صحبت‌هایی انجام شد که هر سه ماه یکبار دوره‌های استعدادیابی در مدارس اجرایی شود و جامعه هدف جوانان 13 تا 17 سال است.

وی در ارتباط با اینکه این ورزش به صورت دسته جمعی به همراه بانوان و اقایان در داخل سالن اجرا می‌شود تاکید کرد: آقایان و بانوان می‌توانند با یکدیگر به تمرینات پرداخته و همین‌طور در مسابقات شرکت کنند.

رئیس هیأت تیر اندازی استان زنجان با اشاره به اینکه ورزش و حجاب مکمل هم هستند بیان کرد: پوشش اسلامی بانوان در این رشته ملی مذهبی هیچگونه محدودیتی ایجاد نکرده و فعالیت در این رشته را برای بانوان راحت‌تر کرده است.

پهلوانپور با بیان اینکه با برگزاری مسابقات استانی و کشوری، استان زنجان موفق به هیچ مقامی نشد افزود: در سال‌های گذشته امیرحسین گل پسند از قهرمانان بنام استان بود که در افتخار آفرینی استان نقش بسزایی را ایفا کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در سال جاری با حمایت اسپانسر‌ها با تمام توان و قوا برای شرکت در مسابقات کشوری در بخش بانوان و آقایان برای هر رشته آمادگی لازم را تأمین خواهیم کرد.    

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر