logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۶۳۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

شعار سال بیانگر عمق توجه به مهمترین امور کشور است

شعار-سال-بیانگر-عمق-توجه-به-مهمترین-امور-کشور-است-
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با ذکر نکته‌ای نسبت به شعار امسال که جلب نظر می‌کند و بخش تکراری اقتصادی است که نشان از تاکید مجدد بر مسئله معیشت و رفاه مردم است گفت: شعار سال بیانگر عمق توجه به مهمترین امور کشور است.

رویا کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با ذکر نکته‌ای نسبت به شعار امسال که جلب نظر می‌کند و بخش تکراری اقتصادی است که نشان از تاکید مجدد بر مسئله معیشت و رفاه مردم است گفت: تاکید بر کلمه جهش یک حرکت ساده نیست بلکه به معنی تغییر پایدار در صفات زیستی است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: این موضوع حاکی از نیاز به تلاش وافر مسئولان اقتصادی دولت و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در سال جدید برای ایجاد تحولات پایدار اقتصادی است، البته نه تنها مسولان اقتصادی بلکه دانشگاه‌ها نیز به عنوان یک نهاد علمی باید در جهت تبیین نظریات علمی و کاربردی در اجرایی شدن این مهم ایفای نقش کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به مفهوم مشارکت عنوان کرد: مشارکت به معنی به کار گرفتن منابع برای رسیدن به یک هدف جمعی است. تذکر نهفته در شعار امسال این است که تغییر و پیشرفت پایدار نیازمند حرکت پرشتاب اقتصادی است که با همراهی مردم و مسولین محقق می‌شود‌.

وی ادامه داد: مشارکت عملی جمعی، آگاهانه و داوطلبانه است که دربردارنده دخالت مردم در امور عمومی و در سطوح مختلف تصمیم‌گیری های اداری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. 

کرمی با بیان اینکه بنیادی‌ترین اندیشه مشارکت پذیرش اصل برابری مردم است اظهار کرد: همفکری، همکاری و تشریک مساعی افراد در جهت بهبود کمیت و کیفیت زندگی در تمامی زمینه‌های اجتماعی‌، اقتصادی و سیاسی است. مشارکت فراگردی است که از راه آن مردم به دگرگونی دست می‌یابند و دگرگونی را در خود پدید می‌آورند. 

وی با اشاره به اینکه مشارکت اقتصادی مردمی، مداخله و درگیر شدن افراد در فرایند تولید و نظام تصمیم‌گیری مربوط به تخصیص منابع اقتصادی و مشارکت در سیاست توسعه اقتصادی است گفت: حضور آگاهانه و مختارانه مردم در امور تولیدی، سرمایه‌گذاری بیشتر و مطلوب‌تر، توزیع مناسب و عادلانه، مصرف عقلانی و بهینه از منابع مادی و طبیعی و کالاهای مورد نیاز زندگی و صرفه‌جویی در استفاده از منابع کمیاب زندگی همان مشارکت اقتصادی مردمی  است. 

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان افزود: برای نمونه تعاونی‌ها، سازمان‌یافته‌ترین شکل مشارکت اقتصادی‌ مردمی است که از آغاز انقلاب نیز مورد توجه حضرت امام خمینی(ره) نیز بوده و با عبارت وحدت کلمه و یکپارچگی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد تاکید قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مفاهیم نهفته بسیاری دارد تاکید کرد: اهمیت اقتصاد و مشارکت مردمی مختصر مورد بحث قرار گرفت. تحقق این شعار با بسیج امکانات و انگیزه و نیز تسهیل گری در امر مردمی کردن اقتصاد می تواند مشکلات معیشتی را کاهش داده و حیله‌های دشمنان را ناکام بگذارد، تحریم‌ها را بی‌اثر کرده و  اقتصاد پایدار به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر