logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۶۳۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس راهور استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

افزایش ۶۲ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری در زنجان

افزایش-۶۲-درصدی-تصادفات-منجر-به-فوت-درون-شهری-در-زنجان-
رئیس پلیس راهور استان زنجان با اشاره به افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت گفت: در طول سال گذشته تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان زنجان ۶۲ درصد افزایش داشته است.

حبیب موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به افزایش تصادفات منجر به فوت در استان زنجان گفت: آمار تصادفات درون شهری منجر به فوت در سطح استان زنجان در سال 1402 نسبت به سال 1401، 62 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی در سطح استان زنجان افزود: در سال ۱۴۰۲ در تعطیلات نوروزی تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث درون شهری ۶ مورد گزارش شده بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۳ تا ۷ فروردین ماه آماری از کشته‌شدگان ناشی از حوادث و تصادفات شهری گزارش نشده است‌.

رئیس پلیس راهور استان زنجان عنوان کرد: در تصادفات منجر به جرح نیز شاهد کاهش ۱۶ درصد در استان هستیم در این راستا اقدامات متعددی برای کاهش تصادفات درون شهری توسط راهور استان زنجان انجام شده است.

موسوی ابراز کرد: طرح ویژه برخورد با خودروهای شوتی و دوتخلفه توسط پلیس راهور استان زنجان انجام شده که نتایج خوبی در پی داشته و منجر به کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای شوتی توقیف شده در ۱۱ روز از شروع طرح تعطیلات نوروزی ۳۹۰ مورد بوده که این طرح از ۲۴ اسفندماه شروع شده تا ۱۴ فروردين ماه ادامه خواهد داشت اطهار کرد: این طرح ویژه توقیف ۳۹۰ دستگاه خودرو دو تخلف همزمان در پی داشته و نسبت این موارد اعمال قانون انجام شده است و منظور از دو تخلف بودن خودروها یعنی حرکات چند حادثه ساز با هم انجام و ثبت شده که این خودروها در توقیف هستند.

رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: امسال در طرح تعطیلات نوروزی مورد فوتی از تصادفات شهری تا به این لحظه گزارش نشده و این خود بیانگر احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه است که باعث کاهش تلفات ناشی از رانندگی می‌شود.

موسوی تاکید کرد: دو علت شایع که منجر به فوت در تصادفات مطرح است خستگی و سرعت غیر مجاز بوده که رعایت این موارد باعث تضمین سفری ایمن در طول مسیر خواهد بود.

وی ابراز کرد: کنترل ترافیک از طریق دوربین‌ها در سطح شهر توسط پلیس راهور زنجان انجام می‌شود و پلیس راهور برای کنترل ترافیک با کمبود دوربین مواجه است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر