logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۶۳۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

اسکان 3849 مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فرهنگیان استان زنجان

اسکان-3849-مسافر-نوروزی-در-مراکز-اقامتی-فرهنگیان-استان-زنجان-
کارشناس امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی فرهنگیان گفت: بر اساس آمار‏ها و ارزیابی‌های انجام شده تا به امروز 7 فروردین ماه 1403، 3 هزار و 849 نفر مسافر نوروزی در قالب 1023 خانوار در استان زنجان اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید

امیر خاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروزی در سطح استان به صورت شایسته میزبان فرهنگیان و مسافران نوروزی هستیم گفت: برا اساس آمار‏ها و ارزیابی‌های انجام شده تا به امروز 6 فروردین ماه 1403، 3 هزار و 849 نفر مسافر نوروزی در قالب 1023 خانوار اسکان داده شده است.

وی افزود: تقویم اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان که از طریق وزارتخانه هدایت می‌شود یک تقویم طولانی مدت است و هر سال از آذر ماه تقویم اجرایی شروع شده و زیر ساخت‌های سایتی، آمار و اطلاعاتی به صورت پیش‌بینی ارائه می‌‌شود و سال گذشته از 28 اسفند 1402 اسکان موقت فرهنگیان برای ستاد اسکان نوروزی اغاز شده است.  

کارشناس امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به 12 مرکز اقامتی در استان در نظر گرفته شده است عنوان کرد: مراکز اقامتی که برای کل استان در نظر گرفته شده است که هر منطقه یک یک مرکز بوده و تعداد 35 مدرسه در سراسر استان آماده پذیرایی و اسکان فرهنگیان بوده که در حال حاضر تعداد 287 کلاس برای این موضوع در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: کلاس بندی و درجه‌بندی‌هایی انجام شده که شامل کلاس‌های ویژه، الف، ب، ج و اضطراری که هر کدام از درجات خاصی برخوردار هستند. 

خاتمی با بیان اینکه تلاش‌هایی از طرف معاونت پژوهش و توسعه مدیریت و ریاست اداره تعاون و امور رفاهی انجام شد و سعی شده کلاس‌های ویژه و الف در اولویت باشند گفت: کلاس‌های خوابگاهی و مدارسی که امکانات شایسته و ویژه دارند در اختیار فرهنگیان گرامی قرار گرفته است.  

وی با اشاره به آماده سازی کلاس‌های خوابگاهی برای اسکان فرهنگیان اظهار کرد: کلاس‌های ویژه که به صورت خوابگاهی در نظر گرفته شده 148 کلاس و کلاس‌های الف نیز 139 کلاس بوده است.

کارشناس امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 14 منطقه برای اسکان فرهنگیان در سطح استان فعال هستند گفت: 14منطقه به نسبت مسافرپذیری، پذیرش مهمان را داشتند که شامل ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده از مناطق فعال استان هستند. 

وی با بیان اینکه آمار اسکان مسافران نوروزی در برخی از مناطق پایین بود گفت: مناطق طارم، ماهنشان، انگوران و افشار از جمله این مناطق بودند که تعداد مسافرین کمتری مراجعه کردند.

خاتمی با اشاره به نظارت و بازدید مستمر از مدارس و اماکن اسکان مهمانان نوروزی در سطح استان تاکید کرد: به صورت روزانه گزارشات از مسئولان اجرایی اخذ می‌شود و تعداد آمار مسافران روزانه به صورت مستمر بررسی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه 12 فروردین ماه آخرین روز پذیرش مراکز اقامتی فرهنگیان است خاطر نشان کرد: صبح روز 13 فروردین ماه مدارس باید تخلیه شده تا مدارس برای فعالیت مجدد آماده شوند.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر