logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۶۳۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر:

ابهر ظرفیت پذیرای ۶۸۰ مسافر نوروزی را دارد

ابهر-ظرفیت-پذیرای-۶۸۰-مسافر-نوروزی-را-دارد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در ابهر در شرایط عادی ۶۸۰ نفر و در شرایط خاص بیش از ۸۰۰ نفر است.

امیر علی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در ابهر در شرایط عادی ۶۸۰ نفر و در شرایط خاص بیش از ۸۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این ظرفیت پذیرش شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها، مراکز اقامتی آموزش و پروش، خوابگاه اداره ورزش و جوانان، امامزادگان و راهدارخانه‌ها و ... است، البته این آمار بدون در نظر گرفتن اقامتگاه‌های سنتی در سطح شهرستان است.

علی‌محمدی مجموع اتاق‌های اقامتی شهرستان را ۱۵۵ مورد با ۳۱۵ تخت و ۱۸۰ مورد کف‌خواب اعلام کرد و گفت: به منظور رعایت حقوق مسافران همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: با هماهنگی همکاران در حوزه شبکه مخابراتی و همراه اول به محض ورود مسافران نوروزی به شهر، پیامک خوش آمد و لینک اطلاع رسانی به آنها ارسال می‌شود که در آن اطلاعات ضروری و مورد نیاز مسافران و گردشگران بارگذاری شده است.

این مسئول بیان داشت: جاذبه‌های تاریخی و باستانی ابهر شامل ۱۷ اماکن تاریخی و گردشگری از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است که به مسافران نوروزی و گردشگران معرفی می‌شود.

علیمحمدی یادآور شد: مراکز اقامتی شهرستان ابهر ظرفیت اسکان روزانه بیش از ۶۸۰ نفر مسافر نوروزی را دارند و وجود آثار تاریخی، مذهبی و جاذبه‌های طبیعی موجب شده تا هر سال ابهر پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران داخلی باشد.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: از مناطق گردشگری مهم این شهرستان می‌توان به روستای تاریخی قروه با داشتن آثار ارزشمندی چون مسجد جامع و معماری صخره ای و پل تاریخی و ... اشاره کرد. بقعه پیراحمد زهرنوش که موزه باستان‌شناسی شهر با داشتن بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی در مرکز شهر ابهر پذیرای مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد: امامزادگان، بافت تاریخی روستای درسجین، سد کینه‌ورس و چشمه‌علی بلاغی، آبشار کوله‌خانه، مدرسه علمیه هیدج و دیگر آثار ارزشمند این شهرستان همه گویای تاریخی کهن از این شهرستان دارد.

علی‌محمدی اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان در مجتمع گردشگری پاسارگاد غرفه‌هایی رو ایجاد کرده است که در ۴ روز اول سال با اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله، موسیقی سنتی، بازارچه صنایع دستی و غرفه کودک هلال احمر و پذیرایی از مهمانان را در برنامه خود قرار داد، این برنامه‌ها با حضور فرماندار و روسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر به تعدادی مسافران که به شهر ابهر خود را رسانده بودند هدایا و پک‌های معرفی آثار شهرستان اهدا شد.

این مسئول اضافه کرد: در سطح شهر و حاشیه اتوبان روکشهای بیلبوردها با نصب بنرهای معرفی جاذبه‌ها و آثار شهرستان بروزرسانی شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر