logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۳۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت کشتی استان زنجان:

کشتی‌گیران آلیش بانوان زنجان با مشکل کمبود مربی مواجه‌اند

کشتی‌گیران-آلیش-بانوان-زنجان-با-مشکل-کمبود-مربی-مواجه‌اند-
رئیس هیأت کشتی استان زنجان با اشاره به اینکه کشتی‌گیران رشته آلیش بانوان استان زنجان با مشکل کمبود مربی مواجه‌اند، گفت: این مشکل فعالیت کشتی‌گیران را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

عباس محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به کشتی بانوان در استان زنجان با بیان اینکه کشتی بانوان به مدت 10 سال است که فعال بوده و هم اکنون نیز در آلیش فعالیت خود را ادامه می‌دهد افزود: در گذشته بانوان کشتی‌گیر در رشته کلاسیک فعالیت داشتند اما در حال حاضر کشتی کلاسیک حذف شده و رشته آلیش در استان زنجان مطرح است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: لباس بانوان ورزشکار کشتی گیر، همانند لباس جودو با حجاب کامل اسلامی و بسیار پوشیده است. اين رشته از نظر قوانين هيچ تفاوتي با كشتي مردان و زنان كه رقابت‌های جهانی و المپيک آن برگزار مي‌شود، ندارد و تنها ويژگي كه اين رشته را متمایز كرده، نوع پوشش آن است.

رئیس هیأت کشتی استان زنجان در ادامه افزود: نزدیک به 16 تا 20 نفر ورزشکار سازمان یافته در این رشته وجود دارد که در شهرستان زنجان و ابهر به صورت حرفه‌ای در این رشته ورزشی فعالیت می‎‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشتی بانوان نفراتی موفق به کسب مدال شدند و نقش بسزایی در درخشش استان زنجان داشتند عنوان کرد: نوشین تقی‌لو و فرشته کرمی توانستند مدال برنز را تصاحب کنند، فرشته کرمی در چهار سال گذشته در رشته کشتی کلاسیک صاحب مدال نقره شد و در مسابقات کشتی آلیش مقام چهارم را کسب کرد.

محمدی با اشاره به اینکه کشتی‌گیران رشته آلیش بانوان استان زنجان با مشکل کمبود مربی مواجه‌اند، اظهار کرد: این کشتی‌گیران تمرینات خود را در سالن کشتی قائم انجام می‌دهند که با کمبود مربی مواجه بوده و این مسئله فعالیت ورزشکاران این رشته را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: لیلا میرزایی تنها مربی رشته کشتی بانوان در استان بوده که به مدت سه سال است در این رشته ورزشی فعالیت دارد و  تمام تلاش خود را بکار گرفته تا کشتی‌گیران مطرحی را به مسابقات کشوری و آسیایی اعزام کند.

رئیس هیأت کشتی استان زنجان از برگزاری دوره‌های مربیگری در اردیبهشت ماه امسال در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: در سال جدید دوره‌های مربیگری برگزار می‌شود و تاکنون 17 نفر برای حضور در این دوره‌ها اعلام آمادگی کردند و  شرکت کنندگان در صورت دریافت مدرک قبولی می‌توانند در سطح شهرستان در این رشته فعالیت داشته باشند.

رئیس هیأت کشتی استان زنجان با بیان اینکه این رشته ورزشی نیز از اسپانسر حمایتی محروم است گفت: در استان زنجان نسبت به کشتی بانوان کم لطفی شده و انتظار بر این است که تعداد مربیان در زمینه کشتی بانوان افزایش یافته تا شاهد اتفاقات خوبی در استان زنجان باشیم.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر