logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۶۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

بخشندگی و انفاق از ویژگی‌های بارز امام حسن(ع) بود

بخشندگی-و-انفاق-از-ویژگی‌های-بارز-امام-حسن(ع)-بود
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام حسن(ع) گفت: از مهمترین ویژگی‌های بارز حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بخشندگی و انفاق بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی تیپ سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، حجت‌الاسلام محبعلی احدی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: از مهمترین ویژگی‌های بارز حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بخشندگی و انفاق بود

بیشتر بخوانید

وی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی امام مهربانی‌ها گفت: تک‌تک اخلاقیات و رفتارهای امام حسن مجتبی(ع) الگوی ویژه برای همه دوستداران اهل بیت(ع) است.

احدی با اشاره به ویژگی اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: امام حسن (ع) از ظلم و ستم دیگران چشم پوشی می کرد، و در برابر رفتار ناشایست چنان برخود می‌نمود که شخص خطا کار تغییر رویه می‌داد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بارزترین ویژگی امام مجتبی (ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران او است، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است. ایشان به بهانه‌های مختلف، همه را از خوان کرم خویش بهره مند می‌ساخت و آن قدر بخشش می‌کرد تا شخص نیازمند بی نیاز می‌شد؛ زیرا طبق تعالیم اسلام، بخشش باید به گونه‌ای باشد که فرهنگ گدایی را ریشه کن سازد و در صورت امکان، شخص را از جرگه نیازمندان بیرون کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) استان زنجان در پایان با بیان اینکه امام حسن(ع) را کریمه اهل بیت می‌خوانند، عنوان کرد: بخشندگی و انفاق از ویژگی‌های بارز این امام سوم شیعیان است، امام به بهانه‌های مختلف اموال خود را بین نیازمندان و مستمندان تقسیم می‌کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر