logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۶۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر:

رشد اقتصادی با مشارکت مردم امکانپذیر است

رشد-اقتصادی-با-مشارکت-مردم-امکانپذیر-است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه رشد اقتصادی با مشارکت مردم امکانپذیر است گفت: با اندک مطالعه‌ در کشورهای موفق اقتصادی این امر آشکار می‌شود که عامل اصلی رشد اقتصادی دولت‌ها مردم هستند.

حجت‌الاسلام داود شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن عرض تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات گفت: سال جدید با توفیقات الهی با ماه مهمانی خداوند متعال همراه بود که این خود جای بسی شکرگزاری مضاعف  دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های ‌گذشته مزین به نام‌گذاری از سوی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی شد که  دارای نکات بسیار مهم و قابل توجهی است، این بار هم مثل سال‌های متمادی گذشته حضرت آقا مسئله اقتصادی را مطرح کردند و  فرمودند؛ جهش تولید با مشارکت مردم که این خود حاکی از اهمیت مسئله اقتصاد است.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه حرکت یک حکومت با هر ایدئولوژیکی که باشد از مهمترین مسائل آن بحث اقتصاد است و اقتصاد مریض جامعه را به سمت کسالت خواهد برد، که این مریضی اقتصاد ممکن است به دلیل بی‌تدبیری، فاصله گرفتن از مسائل دینی و غیره باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: در سال‌های گذشته از اهمیت این مسئله کم گفته نشده آنچه لازم است عمل به این موضوع است، هرچند امام خامنه‌ای مدظله تصریح کردند که در دولت فعلی حرکت‌های خوبی اتفاق افتاده اما فاصله تا آنچه مورد تأیید است بسیار است.

وی با بیان اینکه بخش دیگر شعار سال مشارکت مردم است، گفت: باید توجه داشته باشیم اولین و اصلی‌ترین مسئله در حکومت‌ها مردم و آحاد جامعه است و این  مردم هستند که نوع حکومت بر خود را انتخاب و رویکردهای دولت‌ها را تا مرحله اجرایی پیش می‌برند.

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: تاریخ پیشینیان را وقتی انسان مطالعه می‌کند بیشتر متوجه این امر مهم می‌شود، زمان رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم را اگر با دقت ببینیم متوجه می‌شویم که مردم مکه ظرفیت پذیرش حکومت الهی را نداشتند و در مقابل مردم مدینه پای کار ایستادند و این افتخار عظیم را شامل حال خود کردند. زمان امیرالمؤمنين علیه‌السلام مردم دور ایشان را خالی کردند و مسیری را که پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله مشخص کرده بودند برهم زدند و بعد از بیست و پنج سال  وقتی مردم اطرافشان را گرفتند و دعوت کردند برای حاکم شدنشان فرمودند: «اگر شما مردم جمع نمی‌شدید این اتفاق رخ نمی‌داد». در ادامه حرکت حکومت امیرالمؤمنين علیه‌السلام نیر اعانه و حضور مردم اصلی‌ترین مسئله حرکت و موفقیت های متعدد در اوایل حکومت بود.

این مسئول بیان داشت: با مطالعه‌ در کشورهای موفق اقتصادی این امر آشکار می‌شود که عامل اصلی رشد اقتصادی دولت‌ها ملت‌ها هستند، مردم در نوع رویکردشان، پای کار و مطالبه‌گر بودنشان مسیرهای رشد را برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

وی اظهار داشت: در مقابل حمایت مردم بنگاه‌دارهای اقتصادی نیز باید نسبت به حمایت مردم ارج نهند و در مسیر تعالی کمی و کیفی تولیدات خود باشند که این مسئله هم با مطالبه‌گری درست مردم اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر