logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۶۳۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

سیرۀ امام حسن(ع)، بهترین الگو برای اکرام و نیکوکاری در جامعه است

سیرۀ-امام-حسن(ع)،-بهترین-الگو-برای-اکرام-و-نیکوکاری-در-جامعه-است
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه اکرام و نیکوکاری در جامعه امری مهم و خداپسندانه است گفت: کمک به ایتام را از امام حسن مجتبی(ع) بیاموزیم.

حجت‌الاسلام سید حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) است گفت: این روز عزیز و مبارک به احترام کرامت، بخشش امام حسن مجتبی(ع) به نام هفته ایتام، نیکوکاری و روز اکرام نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نباید فراموش کرد که به یاد سیره اخلاقی این امام رئوف اکرام ایتام و فقرا در جامعه ارزش و معنی حقیقی پیدا کرده است.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: این روز بهانه‌ای است تا بار دیگر دست سخاوت بر سر یتیمان در جامعه بکشیم و همانند فرزندان خود آنها را مورد محبت قرار دهیم.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: ولادت باسعادت کریم آل محمد(ص) را خدمت همه مردم ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و باید در نظر داشت که بحث حمایت از ایتام در جامعه مهم، و بارها در قرآن و احادیث نسبت به این مهم سفارش و تاکیدات بسیار شده است.

وی گفت: همانطور که در قرآن آمده و بر پیامبر اکرم(ص) در این مورد تاکیدات فراوان شده بحث ایتام و حمایت از آنها است در حدیثی داریم که نباید یتیمی را از خودت دور کرده و آن را برنجانیم زیرا رنجش یتیم باعث رنجش خداوند رحمان و رحیم خواهد شد.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه ملت شریف ایران نیز نسبت به این موضوع حساس بوده و در حد توان افراد را شناسایی و حمایت‌های لازم در این مورد صورت می‌گیرد اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای عید نوروز هستیم و وظیفه همه افراد است که در بین خویشاوندان و یا افرادی جامعه اگر نیازمندی است از آنها دلجویی و مراقبت داشته و کم و کاستی‌های زندگی آنها را در حد توان هموار نماید.

حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: در روایت‌های مختلفی نسبت به این موضوع سفارش شده است که اگر کسی دستی به سر یتیم بکشد خداوند متعال به اندازه تعداد موهای سر یتیم گناهان وی از جانب پروردگار بخشیده می‌شود و این اهمیت موضوع حمایت از ایتام در جامعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: کمک به ایتام را از ائمه اطهار(ص) بیاموزیم و رفتار و منش آنها را سرلوحه زندگی قرار دهیم تا در دنیا و آخرت رستگار شویم همانطور که امام حسن مجتبی(ص) نسبت به این موضوع حساس بودند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ ]
ماشالله حاج آقای خوش اخلاق
فرم ارسال نظر