logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۶۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت سوارکاری استان زنجان خبر داد:

فعالیت 9 باشگاه سوار‌کاری بدون مجوز در استان زنجان

فعالیت-9-باشگاه-سوار‌کاری-بدون-مجوز-در-استان-زنجان-
رئیس هیأت سوارکاری استان زنجان با اشاره به فعالیت 15 باشگاه سواری کاری در سطح استان زنجان گفت: از این تعداد تنها 6 باشگاه دارای مجوز فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید

حمید مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه 15 باشگاه سوارکاری در سطح استان زنجان فعال بوده که از این تعداد تنها 6 باشگاه مجوز قانونی دارند گفت: صدور مجوز برای برخی از باشگاه‌ها در دست اقدام بوده ولی برخی از باشگاه‌ها نیز به دلیل مشکلات مختلف هنوز برای اخذ مجوز اقدامی نکردند با این حال تلاش بر این است که همه باشگاه‌ها مجوز داشته باشند.

وی عنوان کرد: حال حاضر 8 باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان و 7 باشگاه نیز در شهرستان‌های خدابنده، سلطانیه، ابهر و خرمدره در این رشته مهیج مشغول به فعالیت هستند.     

رئیس هیأت سوارکاری استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان سوارکاران در رشته پرش با اسب نیز فعالیت دارند بیان کرد: ورزش سوارکاری نیاز بسیاری به آموزش و تربیت و ارتقاء سوارکاران به سطح‌های بالاتر دارند تا بتوانند در مسابقات استانی و کشوری شرکت کنند و در استان زنجان نیز رشته پرش با اسب طرفداران زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف دوم هیأت سوارکاری آموزش و ارتقا سطح کیفی اسب‌های مجموعه است عنوان کرد: در بحث سوارکاری ارزش اسب‌ها مد نظر است، هرچقدر قیمت یک اسب بالاتر باشد سطح مسابقات و امتیازات بیشتر خواهد بود.     

مقدم ادامه داد: این رشته پرتحرک با دو موجود زنده(سوارکار و اسب) در ارتباط است که هردو باید تمرین کرده و از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند و همینطور ارتباط گیری مناسبی با یکدیگر ایجاد کنند.  

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 مسابقه سوارکاری در استان برگزار شد تاکید کرد: این مسابقات در سطح شمالغرب برگزار شد که 10 تا 15 سوارکار در رقابت‌ها حضور داشتند و نفرات برگزیده برای مسابقات کشوری اعزام شدند. 

رئیس هیأت سوارکاری استان زنجان با اشاره به کسب رتیه‌های برتر توسط سوارکاران استانی گفت: سال گذشته در این رشته ورزشی مقام اول رده پومی سواری آراد عباسیون مدال طلا را از آن خود کرد و در سطح نونهالان و نوجوانان نیوشا نجفی، حنانه جوادیان و کیاراد شرفی نیز در این مسابقات صاحب مقام شدند.  

وی در پایان نبود سالن سر پوشیده را مشکل اصلی سوارکاران استانی عنوان کرد و گفت: محل مناسبی برای تمرین سوارکاری در استان زنجان وجود ندارد و از طرفی نیز از این رشته ورزشی حمایتی نمی‌شود و با مشکل اسپانسر حمایتی نیز مواجه هستیم.


 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر