logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۶۲۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود:

روستاهای هدف گردشگری ایجرود آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

روستاهای-هدف-گردشگری-ایجرود-آماده-میزبانی-از-گردشگران-نوروزی-است
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود گفت: روستاهای هدف گردشگری ایجرود آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است و در روستاهای تاریخی و هدف گردشگری این شهرستان طی ایام نوروز نمایشگاه صنایع‌دستی برپا خواهد شد.

محمود باقری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: تشکیل کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر و آماده‌سازی روستاهای تاریخی و هدف گردشگری ایجرود آماده میزبانی از گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ایجرود با حضور معاونین فرمانداری، بخشداران و رؤسای ادارات شهرستان و کمیته‌های ۱۲گانه ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست فرماندار در شهرستان تشکیل شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود افزود: در روستاهای تاریخی و هدف گردشگری این شهرستان طی ایام نوروز نمایشگاه صنایع‌دستی برپا خواهد شد و این مناطق در حال آماده‌سازی برای پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی هستند. 

وی بیان کرد: هرساله حمام‌های تاریخی خوئین، گلابر، جوقین و زرین آباد، میل خوئین، دستکندهای تاریخی خول، دژمنده، آق قلعه (چهل پله)، قیزلار قلعه‌سی و خانه اربابی ینگه کند جامع‌السرا، مسجد جوقین و روستاهای تاریخی خوئین و گلابر از آثار طبیعی، فرهنگی و تاریخی شاخص شهرستان ایجرود به شمار می‌رود که مسافران زیادی را به ویژه در ایام نوروز به خود پذیرا است.

باقری تاکید کرد: از دستگاه‌های عضو از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه انتظار داریم حداقل در روز چهار و پنج مسجدی که در مسیر گردشگران است باز باشد تا مهمانان نوروزی درطول سفر هم به ادای فرایض دینی پردازند و هم از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند. 

وی افزود: امسال بروشور دیجیتالی از آثار تاریخی، اماکن گردشگری، صنایع‌دستی و مراکز اقامتی استان و شهرستان ها آماده شده لینک و QR کد توسط سامانه تلفن همراه اول و ایرانسل به پلاک های ماشین‌های غیر بومی ورودی استان ارسال خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود اذعان کرد: بازدید‌های مشترک در ایام تعطیلات نوروزی از مراکز خدمات‌رسان، تاسیسات گردشگری، فروشگاه‌های مواد غذایی را داریم و بنر‌های خوشامدگویی به مسافرین از ورود بخش حلب و ورودی شهر زرین آباد نصب خواهد شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر