logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۶۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی، مشارکت مردم در رشد تولید است

تنها-راه‌حل-مشکلات-اقتصادی،-مشارکت-مردم-در-رشد-تولید-است
امام جمعه ابهر گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم باید همه برای پیروزی در این جنگ اقتصادی بسیج شوند و راه‌حل این پیروزی همین است که تولید وجود داشته باشد و اگر تولید جهش پیدا کرد قطعاً زمینه‌های رشد به وجود خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: امیدوارم امسال سال پربرکتی برای عموم مردم باشد و سال جدید با ماه رمضان و معنویت آغاز شده است، باید قدر بدانیم و این معنویت و عبادت‌ها را برای طول سال خود ذخیره داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سال جدید سال مشارکت مردم است، گفت: در بخش اول آن جهش تولید است ولی با مشارکت مردم باید صورت بگیرد، دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه مسئولین باید اسباب مشارکت را به معنای واقعی فراهم کنند.

حجت‌الاسلام مرادپور افزود: همین اول سال و در یک جمله کوتاه باید به نمایندگان مجلس، دولت و همه دست‌اندرکاران تذکر دهیم که این شعار جدی است و آن را به یک سری تصمیمات زودگذر و بدون مطالعه نتزل ندهند، مشارکت مردم در این اقتصاد یک مسئله جدی و پیچیده بوده و نیازمند زیرساخت‌هایی‌ است که باید از لحاظ قانون، امکانات و مرتفع کردن موانع باید شرایط مناسب فراهم شود.

امام جمعه ابهر گفت: مهم‌ترین بخش این شعار مرتفع کردن موانع بوده و همین درگاه دولت که قراداد برای اخذ مجوزها را بسیار آسان کرده و کار خوبی است، اما کارهای دیگری هم می‌توانند انجام بدهند، باید برای تولید، تولید را میان مردم پخش کرد و این معنای واقعی مشارکت است.

وی با بیان اینکه برخی شرایطی را برای مردم به وجود می‌آورند که مشارکت مردم را کاهش می‌دهد، وقتی حضرت آقا می‌فرمایند؛ مشارکت مردم یعنی همه مردم مشارکت داشته باشند، نباید منابع بین یک عده خاص فقط تقسیم شود و خصوصی کردن شرکت‌ها اصلاً مردمی نبود و باید برای اساس توانمندی مردم زیرساخت‌ها فراهم شود تا جهش تولید در حوزه‌های مختلف نیز به وجود آید.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه مردم ما هر جا وارد صحنه شدند، شگفتی آفریدند، گفت: همین مردم بودند که هشت سال دفاع مقدس را در پشتیبانی و در خود جبهه اداره کردند و همه قشرهای مردم روستایی، شهری، زن و مرد مشارکت داشتند، ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم باید همه برای پیروزی در این جنگ اقتصادی بسیج شوند و راه‌حل این پیروزی همین است که تولید وجود داشته باشد و اگر تولید جهش پیدا کرد قطعاً زمینه‌های رشد به وجود خواهد آمد.

این مسئول با اشاره به بیانات رهبری گفت: حضرت آقا به مسئولان تذکر دادند که قرادادهای اقتصادی با کشورهای خارجی را به قراردادهای حقوقی قابل پیگیری و الزام‌آور تبدیل کنند، این قراردادها باید برای کشور ما سود و نتیجه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر