logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۶۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

اقتصاد یکی از نقطه‌ضعف‌‌های کشور است

اقتصاد-یکی-از-نقطه‌ضعف‌‌های-کشور-است
امام جمعه ایجرود گفت: اقتصاد یکی از نقطه‌ضعف‌‌های کشور است که باید وضع مطلوبی پیدا کند، مسئولان باید به نظر دلسوزان و دغدغه‌مندان در زمینه تولید، صنعت، اقتصاد، واردات و صادرات توجه نمایند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایجرود، گفت: خداوند متعال در آیه ۳۶ سوره اسراء می‌فرماید و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.

بیشتر بخوانید

امام جمعه ایجرود با بیان تفسیر و پیام‌های آیه فوق گفت: زندگى بايد براساس علم و اطلاعات صحيح، منطق و بصيرت باشد. نباید بازار شايعات را داغ كنيم و با نقل شنيده‌هاى بى‌اساس، آبرو و حقوق افراد را از بين ببريم. بدانیم که ايمان به قيامت و حسابرسى خداوند، عامل پيدايش تقواست. بهره‌بردارى صحيح نكردن از جسم و امكانات، مؤاخذه خواهد داشت و در قيامت، از باطن و نيّات هم بازخواست مى‌شود. قرآن بساط ساحران، كاهنان و پيش‌گويان را كه مردم ساده‌لوح را دور خود جمع مى‌كنند، بر هم مى‌زند.

وی ضمن ارائه مطالب مبسوطی در رابطه خطبه شعبانیه افزود: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه ده دستور می‌دهند که پنج مورد آن جنبه عمومی و اجتماعی و پنج مورد دیگر جنبه اخلاقی و فردی دارند.

امام جمعه ایجرود در رابطه با جنبه‌های عمومی و فردی این دستورها در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: جنبه‌های عمومی و اجتماعی عبارتند از احسان و تصدق بر فقیران و ضعیفان و صله‌رحم و سرکشی به قوم و خویش و جنبه‌های اخلاقی و فردی عبارتنداز نگه داشتن زبان، فرو بستن چشم‌ها از غیر حلال، حفظ کردن گوش‌ها از سخن‌ها و صداهای حرام، توبه کردن به سوی خدا و در هنگام نماز، دست‌ها را به سوی خدا برای دعا بلند کردن.

خطیب جمعه ایجرود در ادامه خطبه‌ها تبیُّن را نیاز امروز جامعه انقلابی دانست و گفت: محوری‌ترین آیه در ترویج فرهنگ تبین آیه ۶ سوره حجرات است که می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید، مبادا از روی زودباوری و شتاب‌زدگی تصمیم بگیرید و ناآگاهانه به گروهی آسیب برسانید، سپس از عمل خود پشیمان شوید.

حجت‌الاسلام زرینه با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: اقتصاد یکی از نقطه‌ضعف‌‌های کشور است که باید وضع مطلوبی پیدا کند. باید دست‌به‌دست هم به شعار سال عمل کنیم. مسئولان باید به نظر دلسوزان و دغدغه‌مندان در زمینه تولید، صنعت، اقتصاد و واردات و صادرات توجه نمایند.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام و تکریم خیرین با ذکر حدیثی از آن امام همام گفت: هر روزه‌داری هنگام افطار یک دعای اجابت‌شده دارد. پس در اولین لقمه افطار بگو به نام خدا، ای خدایی که آمرزش تو فراگیر و وسیع است، مرا ببخش.

امام جمعه ایجرود با اشاره به ماه رمضان و طاعت و بندگی گفت: حرم مکانی مثل مشاهد مشرفه همچون مشهد، کربلا، نجف، سایر عتبات عالیات و امام‌زاده‌ها یا مساجد می‌شود و حرم زمانی شامل وقت سحر، بین‌الطلوعین، اوقات اذان، شب‌های جمعه، دهه محرم، نیمه شعبان و عرفه می‌شود که در بین این حرم‌ها، ماه مبارک رمضان، بزرگ‌ترین حرم زمانی است. مراقب باشیم در این ماه که شیطان در زنجیر و دست‌وپای او بسته است، نفس را به حال خود رها نکنیم! چرا که طبق آیات قرآن، عوامل سقوط معنوی و موانع تکامل انسان، شیطان، هوای نفس و تعلق به دنیا است.

وی بیانیه گروه ۷ بر علیه ایران را مضحک دانسته و گفت: دشمنان به‌دنبال عوض کردن زمین بازی برای پوشش شکست‌های راهبردی خود هستند. ادعای اینکه ایران اقدام به ارسال ده‌ها موشک بالستیک به روسیه کرده، واقعی نیست. این بیانیه در عین حال که مضحک است، نکات مهم و محوری دارد که عبارتنداز مستکبرین با چنین ادعاهایی در زمان‌های مختلف می‌خواهند تصویر خطرناکی از ایران در دنیا ایجاد کنند. همچنین این بیانیه نشان از شکست غرب در دو جنگ غزه و اوکراین دارد و رسوایی بزرگ چهارمین ارتش دنیا از گروه‌های فلسطینی را می‌رساند.

خطیب جمعه ایجرود به یک سالگی از سرگیری روابط ایران و عربستان اشاره کرده و گفت: توافق تهران و ریاض، نویددهنده تغییرات واقعی ژئوپلیتیک در منطقه خلیج فارس و میان کشورهای عربی است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر