logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۶۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

رقابت سازنده در عرصه اقتصاد از شرایط لازم جهش تولید است

رقابت-سازنده-در-عرصه-اقتصاد-از-شرایط-لازم-جهش-تولید-است
امام جمعه خرمدره گفت: ترویج فرهنگ تولید، مبارزه با هر نوع رانت و ویژ‌ه‌خواری و رقابت سازنده در عرصه اقتصاد از شرایط لازم و اساسی جهش تولید است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با تقدیر از محفل قرآنی و با بیان اینکه ماه رمضان، ماه تولد قرآن است، اظهار داشت: رعایت حرمت ماه رمضان صرفاً در روزه‌داری نیست ، چراکه ماه رمضان ماه خداست. رمضان نام خداست. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دشمنان نظام با هدف ضربه زدن به نظام اسلامی، تلاش می‌کنند و کمک به نیازمندان را صرفاً وظیفه دولت و حکومت معرفی کنند، گفت: این در حالی است که کمک به نیازمندان تکلیف همه مؤمنان است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به غزه و بیش از 45 هزار شهید و ادامه مقاومت، افزود:  

امروز غزه در حالی در برابر دشمنان خود و اسلام و انسانیت ایستاده است که جبهه کفر و استکبار با وحدت کامل در برابر آن ایستاده‌اند. 

وی ادامه داد: جنگ اوکراین و تبعات آن، نمودی از اعتماد به غرب و به ویژه بازی در زمین آمریکاست؛ آمریکا با نفوذ توانست یک رئیس جمهور منفعل غربگرا را بر سر کار آورد و همان انتخاب، بلای جان اوکراین شده و این کشور را به یک ویرانه تبدیل کرده است. این در حالی است که حمایت تمام قد غرب از اوکراین صورت گرفته است؛ در نقطه مقابل همه غربی‌ها از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و فلسطین را در محاصره نگه داشته‌اند اما مردم غزه با دست خالی ایستاده است. 

حجت‌الاسلام زدهدی‌پور ادامه داد: از طرف دیگر جنگ اوکراین نتوانسته است افکار عمومی جهان را تغییر دهد، این در حالی است که مظلومیت غزه، افکار عمومی را به نفع خود شکل داده است. 

همه این‌ها در کنار نمایش خوی ددمنشی آمریکا، نشانه‌های محکمی از افول هر چه بیشتر آن است. 

وی تصریح کرد: کسانی که به رابطه با آمریکا به عنوان عامل اصلی رفع مشکلات کشور چشم دوخته‌اند، باید تجربه‌های نکبت‌بار دل بستن به آمریکا را ببینند، کودتا در پاکستان با دخالت آمریکا و برکناری عمران خان، نخست وزیر محبوب مردم پاکستان نشان دهنده این است که آمریکا به هیچی چیزی جز منافع نامشروع خود نمی‌اندیشد و حاضر است به خاطر آن منافع دوستان را فدا کند.  

وی با اشاره به بیانات نوروزی رهبر عظیم الشأن انقلاب امام خامنه‌ای گفت: مسئولان شعار سال را به عنوان هدف عملیاتی خود قرار داده و برای تحقق آن اقدام عملیاتی انجام دهند. 

امام جمعه خرمدره ادامه داد: اقدامات مسئولان باید به گونه‌ای باشد که موجب امیدآفرینی در بین مردم باشد. نقطه شروع امید آفرینی، ترویج فرهنگ دینی، تبیین دستاوردهای گذشته نظام و اقدام عاجل برای بهبود وضع اقتصادی پیش‌روست. 

وی با اشاره به شعار سال و راهکارهای تحقق آن، گفت: ترویج فرهنگ تولید، مبارزه با هر نوع رانت و ویژ‌ه‌خواری، رقابت سازنده در عرصه اقتصاد، از شرایط لازم و اساسی جهش تولید بوده و با فقدان هر یک از شرایط حضور مردم در این عرصه نیز محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر