logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۶۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

مانور ساعت صفر وقوع سیل در هلال‌احمر زنجان برگزار شد

مانور-ساعت-صفر-وقوع-سیل-در-هلال‌احمر-زنجان-برگزار-شد
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مانور ساعت صفر وقوع سیل به منظور سنجش آمادگی نیروهای عملیاتی، تجهیزات و لجستیک هلال احمر در سطح استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، حکمت‌اله هاشمی در حاشیه برگزاری این مانور ساعت صفر وقوع سیل گفت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی کشور، تاکید و آماده‌باش سازمان امداد و نجات در خصوص آماده‌باش صددرصدی برای استان‌هایی که احتمال وقوع سیل در آنها وجود داشت این مانور را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد: در استان زنجان نیز بارش باران‌های سیل‌آسا جریان داشت و از طرفی نیز معین استان لرستان برای حوادث احتمالی هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: به همین منظور برای سنجش آمادگی نیروهای امدادی و لجستیک هلال‌احمر زنجان مانور ساعت صفر وقوع سیل در سطح استان برگزار شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: آمادگی و حضور توسط نیروهای عملیاتی هلال‌‌احمر استان زنجان اعلام شد که نمره قابل قبولی داشتند و تجهیزات و نیروهای هلال‌احمر شهرستان زنجان نیز بسیار عالی بود.

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به حوادث و سوانح نیاز به کار بیشتری دارد، اظهارداشت: مرکز کنترل هماهنگی و پاسخگویی به عملیات باید دقت لازم و پرکاری بیشتری داشته و آنلاین باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: این مرکز مغز متفکر و عملیات‌های امدادی محسوب می‌شود و همه داده‌ها و اطلاعات حوادث در مرکز کنترل هماهنگی و پاسخگویی به عملیات است که باید بیشتر تلاش شود چرا که با انجام مانورها و تمرین‌های بیشتر اعلام آمادگی ارتقا یافته و پاسخگویی مناسب به حوادث و سوانح را خواهیم داشت.

هاشمی یادآوری کرد: جمعیت هلال‌احمر به عنوان ارگان فوریت در حوادث و سوانح شناخته می‌شود که بر همین اساس باید به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در هر زمان ومکانی آماده باشد.

وی ادامه داد: تاخیر در ارائه خدمات جمعیت هلال احمر که وظیفه پاسخگویی به حوادث و سوانح را دارد، قابل قبول نیست و تمرین و مانور موجب افزایش سرعت عمل در حوادث و سوانح می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر