logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۶۲۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

سامانه بارشی قوی استان زنجان را فرا می‌گیرد

سامانه-بارشی-قوی-استان-زنجان-را-فرا-می‌گیرد-
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای آینده تغییرات محسوسی نخواهد داشت گفت: سامانه بارشی قوی استان زنجان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات هواشناسی، از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه سامانه بارشی قدرتمندی از جو منطقه عبور کرده و سبب بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق می‌شود اظهار کرد: بارش‌ها در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: بارش‌ها از روز دوشنبه در استان زنجان فعال خواهد بود و تا روز چهارشنبه این بارش ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: بارش‌ها سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن کانال‌ها و مسیل‌ها می‌شود و همشهریان دقت لازم را داشته باشند تا از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند و سرعت وزش باد در روز چهارشنبه شدت بیشتری خواهد داشت.

سلطانی ابراز کرد: سرعت وزش باد در مناطق مرتفع سبب کولاک برف می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه اگرچه شرایط جوی نسبتا پایدارتر است اما احتمال بارش‌های پراکنده باران چندان دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: دمای هوا طی روزهای آینده تغییرات محسوسی نخواهد داشت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای زنجان منفی سه و ۱۵ درجه، ابهر یک و ۱۸، خرمدره ۲ و ۱۵ درجه، آب‌بر هشت و ۲۳ درجه، قیدار ۲ و ۱۳ درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۱۴ درجه و ماهنشان چهار و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: همشهریان از تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر